Všimli jste si někdy, že rady “jak být úspěšní”, po kterých toužíme, a které dostáváme většinou nebývají příliš sexy?
“Každý svého štěstí strůjce.”
“Nauč se říkat NE.”
“Investuj do vztahů.”
Jsou to skvělé rady. A rozhodně jsou “jednoduché”. Sexy tedy ale určitě ne.
Doufali jste, že řeknu něco ohromujícího? Něco, co by naprosto změnilo váš život? Něco, co jste dosud nikdy neslyšeli, co by vám zkrátilo cestu? Jenže pravda je, že v životě neexistují žádné zkratky.
To samé platí i pro e-mail marketing. Neexistují zkratky!
Ještě si dovolím upřesnění. Neexistují efektivní zkratky. Chcete-li být v e-mail marketingu úspěšní, nemůžete nic přeskočit. Právě proto jsme pro vás připravili sérii tří článků, kde se postupně podíváme na 3 TIPY k efektivnímu e-mail marketingu, které jsou podceňované. Nejsou totiž na první pohled SEXY. Když se jich ale budete držet, dokážete se svým e-mailingem zázraky.
Ještě než odešlete svůj příští e-mail, najděte si chvilku na tyto tři tipy:
1. Posílejte skvělé e-maily
2. Buďte důslední
3. Řekněte si pěkně o e-mail
Dnes se budeme věnovat prvnímu z nich:
POSÍLEJTE SKVĚLÉ E-MAILY
Zní to jednoduše, ale jak to udělat?
Zamyslete se nad tím, co dělá z běžných e-mailů e-maily skvělé.
Jsou to přehnaně okázalé nadpisy? Úchvatná grafika? 60 produktů v akci?
Kdepak – jednoduchost, čitelnost a užitečnost. Ve finále je to poslední jmenované nejdůležitější.
Vše záleží na obsahu
OBSAH. To slovo je jak zaklínadlo. Kolik už jste četli článků, které tvrdí, že klíčem ke skvělým internetovým stránkám je vytvořit “dokonalý obsah”? Ale co to vlastně znamená?
Většina článků se o tom, jak tento “dokonalý obsah” vytvořit, zmiňuje pouze mlhavě, protože autor sám neví, jak se to dělá. (Omlouvám se, ale je to pravda!) Vytváření obsahu, který se zalíbí čtenářům a přemění je na platící zákazníky, je umění. Je skutečně málo lidí, kteří toto umění ovládají, a proto je téměř nemožné najít nějaké osvědčené rady.
Pravda o obsahu, který funguje, je taková, že faktory úspěchu se liší čtenář od čtenáře. Naslouchejte radám marketingových guru a učte se novým trendům, nezapomínejte však na své čtenáře. To od nich se naučíte nejvíc.
Ještě pár tipů, které Vám mohou při tvorbě skvělých kampaní pomoci…
- Najděte svůj hlas. Buďte sami sebou. Každý pozná rozdíl mezi nefalšovaným nadšením a marketingovou propagací.
- Buďte osobní. Mluvte o selhání. Věnujte se i svým nedostatkům. Vysvětlete výzvy, kterým čelíte. Každý má pochopení pro překážky.
- Buďte důvěryhodní. Nestrhávejte na sebe pozornost zavádějícími nadpisy. Usilujte o jednoduchost a přehlednost. Nabídněte informace s ohledem na čas svých čtenářů.
Podívejte se například na email firmy HelpScout:
Jak americký červený kříž změnil přístup lidí k darování krve.
Když chcete inovovat, začněte s empatií. Červený kříž měl problémy se získáváním nových lidí, kteří by darovali krev, dokud konzultující firma IDEO nezjistila, že lidi odrazuje emocionální reakce.
Čtěte více.
Nejsou tam žádné ozdoby, žádné “neuvěříte, co se stalo potom”, žádné rozptýlení. Včetně nadpisu má tento email POUZE 3 věty. Vzbudí váš zájem a potom se zeptá, zda chcete číst dál. To je celé!
Postupně se lidé naučili firmě HelpScout věřit a dnes už téměř nezáleží na úvodu zprávy nebo na tématu. Lidé zkrátka jejich emaily otevřou a čtou. To je známka skvělých e-mailů! Máte je? 🙂
V dalším článku se podíváme na důslednost v e-mail marketingu. Základní kámen úrazu řekla bych:). Myslím, že se máte na co těšit. 🙂