Poslední volná místa na školení PRÁVO V E-MAILINGU (27. 4.)

S čím jsme vyhráli 1. místo na WebTop100 2022?

15. listopadu 2022 proběhla konference WebTop100 2022 s vyhlášením vítězů. A my jsme byli mezi nimi. S jakým řešením jsme se probojovali na první místo v kategorii retenční marketing? Odhalíme vám cíl kampaně, její dopad, přínos pro klienta i jaké s ní máme plány do budoucna.

Zleva nahoře naše CEO Kateřina Fišerová, digitální marketér Dominik Hurtuk a content manažerka Monika Alinčová z Megapixelu, náš CCO Vojta Bulíř a vývojář a architekt aplikace Martin Strouhal.

Co je WebTop100?

WebTop100 je největší soutěž digitálních řešení v České republice a na Slovensku. Letos se soutěžilo v 16 kategoriích a jako vždy v porotě usedli klíčové osobnosti českého digitálního marketingu.

S řešením pro koho jsme vyhráli 1. místo

Ve SmartEmailingu zastáváme názor, že chytře řešený a automatizovaný e-mailing se dokáže významnou měrou podílet na budování dlouhodobého, profitujícího a udržitelného vztahu se zákazníky. 

Základem pro naplnění tohoto cíle je klient, který má pro tento typ řešení e-mailingu dostatek motivace i dat. Právě takovou symbiózu jsme našli s klientem Megapixel.

Edukativní a inspirativní obsah Megapixel

Pro budování kvalitního vztahu se zákazníky Megapixelu jsme se rozhodli propojit e-mailing s edukativním a inspirativním obsahem, který Megapixel pravidelně publikuje ve svém online magazínu pro fotografickou komunitu. 

Vycházeli jsme z předpokladu, že angažovaná komunita fotografů je pro Megapixel hodnotnou cílovou skupinou a edukativně-inspirativní obsah bude něco, co tato cílová skupina chce číst. Tento předpoklad jsme si následně potvrdili i na základě dat, o kterých bude řeč níže.

Náhled Magazínu Megapixel

Proč vznikla kampaň pro Megapixel a jaký je její cíl

Megapixel dlouhodobě používá články ze svého magazínu v e-mailové komunikaci jako doplněk produktových newsletterů. Původně ale byly články přidávány do šablon ručně, nepersonalizovaně a tedy bez ohledu na vztah zákazníka k jednotlivým značkám.

Námi vytvořený mechanismus, který získal ocenění, nově umožňuje:

  1. Přidávat aktuální obsah magazínu do e-mailů pouhým vložením skriptovaného prvku do jakékoliv šablony.
  2. Nabízet personalizovaný obsah dle osobních preferencí zákazníka.
  3. Dlouhodobě a udržitelně doporučovat obsah i v automatizačních scénářích, kde by ruční přidávání a aktualizace článků byla vzhledem k počtu šablon neudržitelná.
  4. Automatizovaně edukovat fotografickou komunitu nejnovějším obsahem.
  5. “Recyklovat” už jednou vytvořený obsah magazínu pro další medium: e-mail.
  6. Podílet se na budování angažované a věrné fotografické komunity a spoluvytvářet lovebrand Megapixel.

Doporučování obsahu skriptem probíhá až v okamžiku odesílání e-mailu v reálném čase. To zaručuje, že do e-mailu vždy vloží ta nejaktuálnější data (ze zákaznických dat tak i z obsahového feedu).

Níže: Příklad doporučeného článku v automatizovaném e-mailu odeslaném na základě prohlížení produktů. Článek “5 objektivů Olympus…” je automaticky doporučen zákazníkovi dle jeho předešlých nákupů značky Olympus.

Dopad na retenci zákazníka

O 49 % vyšší proklikovost

Nejdůležitější jsou pro nás data o návštěvnosti tohoto webu skrze e-mailing. Z analýzy prokliků produktových e-mailů a obsahových e-mailů vyplývá, že obsahové e-maily Megapixelu mají o celých 49 % vyšší proklikovost než standardní produktové newslettery.

98 % výkonu průměrného produktového e-mailu

Sdílení obsahu prostřednictvím e-mailu dává i obrovský byznysový smysl. To, že se magazín Megapixelu dokáže podílet i na nákupech totiž potvrzují konverzní data. Průměrný obsahový e-mail totiž v konverzích dosahuje 98 % výkonu průměrného produktového newsletteru.

Preference značky u 55 % zákazníků

Další inspirativním pohledem na data je poměr “identifikovaných” zákazníků, kterým můžeme obsah personalizovat, vůči těm, u nichž není známá transakční historie a je jim tedy šablonovým skriptem standardně předkládám “jen” nejnovější obsah.

Z celkové databáze aktivních kontaktů, kteří za poslední 3 měsíce interagovali s e-mailingem, známe preferenci značky u 55 % z nich.O 15 % a 5 % vyšší proklikovost
Dopad řešení jsme také ověřili formou velkého A/B testu. Produktové e-maily s obsahovými bloky s články měly o 15 % vyšší proklikovost, než standardní produktové newslettery bez článků.

U skupiny, u níž známe preferenci značky, se navíc ukázalo, že doporučený obsah má o 5 % vyšší proklikovost než statický (ručně vybraný) obsah. Obě měření probíhala vyhodnocováním metriky CTOR (click-to-open rate).

7 zásadních věcí v této kampani podle nás

1. Pokročilost technického řešení

To, že dokážeme v šablonách volně skriptovat, nám umožňuje se naprosto přizpůsobit individuálním požadavkům klienta, jeho datům a preferencím jeho zákazníků.

2. Úroveň zpracování dat

Data o nákupech zákazníků a jejich preference vůči značkám přebíráme díky naší úzké integraci s CDP platformou Meiro. To nám umožňuje nakládat s daty velmi flexibilně.

Zároveň zpracováváme články z RSS feedu klienta a tato data pravidelně aktualizujeme, abychom příjemcům e-mailingu byli vždy schopni nabídnout relevantní a aktuální články.

3. Přínos pro zákazníka

E-mailing pro zákazníky Megapixel nyní poskytuje informace a materiály, které zákazníky prokazatelně zajímají.

Ať už jde o automatizovaný e-mail nebo hromadný newsletter, e-mailingová komunikace se díky personalizovanému obsahu v očích příjemce stává inspirativním a zajímavým médiem.

4. Zpráva pro svět e-mailingu

Na konferencích už léta slýcháme, jak je potřeba pracovat s edukativním obsahem a budovat komunitu. Když se pak ale člověk podívá do inboxu, tak zjistí, že v e-mailingu stále není edukace a inspirace zákazníka standardem.

Touto kampaní taky chceme vyslat zprávu celému e-mailingovému světu, že díky proaktivnímu klientovi s bohatými daty lze posouvat možnosti inspirace zákazníků stále dopředu.

5. Retence zákazníků

Statistická čísla výše potvrzují, že prostřednictvím personalizovaných článků  lze dosáhnout pozitivního vlivu na e-malingové metriky a revenue celého kanálu.

6. Jednoduchost práce pro obsluhu

Se skriptovaným prvkem pro doporučování obsahu může obsluha při tvorbě e-mailu pracovat jako s jakýmkoliv jiným prvkem šablonového editoru. Klient tedy nemusí umět ovládat skriptovací jazyk, ale prvek vkládá do šablony stejně jako by to byl obrázek, textové pole a podobně. Díky tomu má absolutní volnost v použití a umístění prvku do šablony.

7. Nadčasovost řešení

Celý mechanismus doporučování obsahu je vymyšlený tak, aby fungoval “neprůstřelně” a nadčasově. Díky tomu najde obrovské využití i v automatizovaných kampaních, které se jednorázově nastaví, a pak na ně po dlouhou dobu není potřeba sáhnout (kromě testování a optimalizace).

Doporučené články tak budou vždy aktuální a relevantní pro každého zákazníka Megapixelu, aniž by kdokoliv musel něco upravovat, vyměňovat nebo aktualizovat.

SmartEmailing tým

Přejete si podobné články najít přímo ve svém e‑mailu?

Vyplňte prosím své údaje

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.

Vyplňte prosím své údaje

Vyplňte prosím své údaje

Stáhněte si CHECKLIST zdarma

Stáhněte si CHECKLIST zdarma

E-MAILOVÝ KALENDÁŘ
NA ROK 2024

Registrace na workshop

Stáhněte si VÁNOČNÍ CHECKLIST zdarma

Stáhněte si VÁNOČNÍ CHECKLIST zdarma

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.

Stáhněte si VÁNOČNÍ CHECKLIST zdarma

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.

Vyplňte prosím své údaje

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.

Vyplňte prosím své údaje

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.

Vyplňte prosím své údaje

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.