Jako email marketéři se snažíme dostat před oči našich zákazníků. Děláme to s použitím skvělého designu, následujeme marketingové tipy&triky a používáme další metody.
V minulosti jsme již museli překonat ledacos – striktní spam filtry, mnoho různých softwarů a programů na prohlížení zpráv, optimalizaci a designové a obsahové změny. Nyní zde máme další “výzvu”:
Složky doručené pošty, které jsou schopné automaticky rozlišit mezi důležitými zprávami a těmi, které mohou být bezpečně ignorovány. Tyto složky se nazývají “inteligentní, chytré” nebo anglicky: “smart”.
Jak funguje chytrý INBOX?
Inbox, neboli složka doručené pošty, je něco, co vypadalo léta stejně. S příchodem nevyžádané pošty, nabídek z různých e-shopů a vtipů od známých se však inboxy začaly přeplňovat.
Není proto divu, že když se někdy vrátíte k emailu, vidíte třeba i desítky a stovky nových zpráv. Kde začít? Posílá mi Michael něco důležitého nebo je to jenom nějaký vtip, o který nemám zájem? Mám začít u newsletteru z tohoto e-shopu nebo tamtoho? A který email mi nějak pomůže?
Na tyhle otázky se snaží odpovídat poskytovatelé moderních email aplikací. Jejich chytré složky automaticky upřednostní emaily, které považují za důležité.
Používají na to algoritmy, které sledují vaši aktivitu v minulosti. Takže například upřednostňují emaily od těch odesílatelů, které jste četli, nebo na které jste odpovídali. Tak se může stát, že se jako marketér dostanete do kategorie “nedůležité”, nebo ještě hůř – “smart inbox” takovou zprávu automaticky smaže.
U nás je asi nejznámější poskytovatel chytrého inboxu firma Google, s jejich Gmailem. Jejich inteligentní složka se nazývá Prioritní pošta. Představení “jejich přístupu” můžete vidět na následujícím videu:
Je to tedy zlá zpráva pro všechny, kteří spoléhají na to, že se jejich email vždy nějak zobrazí příjemci? Uvidíme.
Na jedné straně to může být zajímavé a odměňující, protože se právě ta vaše zpráva může objevit mezi těmi pár vyvolenými emaily chytré složky.
Na straně druhé můžete být penalizováni natolik, že vaše zpráva bude špatně umístěna nebo bude úplně vymazána.
Co dělat, abyste se dostali do těchto inteligentních inboxů?
- segmentujte vaše seznamy kontaktů a zasílejte jim jenom relevantní zprávy
- zasílejte efektivní uvítací emaily
- mějte nejlepší design a obsah
- jasné výzvy k akci
- používejte smartkampaně – tedy načasované emaily
- používejte triggery – úkony ze strany klienta, které spustí nějakou akci na serveru s vašimi zprávami (například odeslání dalšího emailu, přeřazení klienta do jiného seznamu atd.)
Chytré složky u vašich příjemců mohou dnes představovat jenom malé procento z vaší databáze kontaktů. Ale prostředí se již teď mění. Nezbude, než se mu přizpůsobovat.
Smart inboxy mají i jiní poskytovatelé. Gmail byl použit jenom jako příklad. Očekáváme, že je dříve nebo později zavedou také ti poskytovatelé, kteří ještě dnes spí na vavřínech.
Uvidíme, jak moc chytré poštovní schránky ovlivní úspěšnosti email kampaní.