Nezapomínejte na mobilní zařízení
Přibližně každý druhý e-mail se otevírá na mobilním zařízení a je často prvním krokem v zákazníkově nákupní cestě. I proto je důležité dbát na to, jaký obsah se uživatelům na mobilech zobrazí. Na první pohled těžko čitelný e-mail s malými písmeny, navigací určenou pro desktopy a tlačítky, na která se nedá pro jejich velikost dobře kliknout, mohou uživatele odradit nejen třeba od dalšího přečtení na počítači, ale určitě ho nepodnítí k aktivitě, proklikávání a neposílí jeho zájem o vaší značku a další posílaný obsah.
Na co myslet při tvorbě “mobilního” e-mailu
Je to jednoduché, stejně jako responzivní weby usnadňují svým vzhledem návštěvníkovi jeho pohyb na stránkách, když je prohlíží na smartphonu nebo tabletu, i e-mail otevřený na mobilním zařízení by měl být pro příjemce na první pohled čitelný a jednoduchý na orientaci.
Doporučujeme, aby byl mobilní design oproti tomu klasickému stručnější, dostal se rychleji k podstatě věci a dbal více na estetiku. Do mobilní verze propisujte pouze ty prvky, které jsou důležité pro celé sdělení a to v upraveném vzhledu, který bere v potaz menší obrazovky zařízení a tedy menší prostor, ve kterém se uživatel pohybuje.
Prvky, které jsou pro mobilní vzhled základní, jsou:
Větší písmo, celkově méně textu v jednom prvku, přizpůsobená tlačítka a menší velikost i četnost obrázků pro rychlé načítání.
Ještě něco navíc kromě automaticky responzivního vzhledu ve SmartEmailingu!
Všechny naše e-maily při otevření na mobilním zařízení automaticky převádíme do responzivní verze. Funguje to podobně jako u webů, a jednoduše řečeno, se přes query v kódu spustí pokyn, jak se mají prvky e-mailu chovat na různě širokých obrazovkách. Pro obrazovky, které jsou menší než 600 px, se například obrázek roztáhne na 100 % její šířky a vytvoří se 15 pixelové okraje, aby byl dobře viditelný. Stejně tak se všechny tabulky a sloupce, kde jsou v podstatě všechny prvky e-mailu, roztahují na plnou šířku obrazovky pro využití celé obrazovky a zalamování pod sebou ve správném pořadí. Veškerý obsah se navíc přehledně centruje na střed.
Při přípravě kampaní od teď navíc v našem rozhraní můžete definovat prvky, které se mají zobrazit pouze na mobilních zřízeních, a které jen na desktopech. Samozřejmě můžete ponechat zobrazení pro všechna zařízení a automatické responzivní nastavení, které je zmíněno výše. Novou funkci najdete ve SmartEditoru v editaci každého prvku. Můžete tedy přesně určit, jak bude e-mail vypadat pro ty, kteří ho otevřou na mobilu a na počítači.
Po vytvoření newsletteru, který obsahuje prvky pro různá zařízení, je dobré jej otestovat a udělat zkušební rozesílku. Otevřete e-mail, jak na desktopu, tak i na mobilu. Pokud se vám daří na mobilu všechno dobře proklikat a obsah je přehledný, nastavili jste prvky správně. Jestli některé prvky nejsou na malém displeji dobře viditelné, nelze je dobře ovládat anebo prostě vizuálně nevypadají dobře, upravte je nebo vyměňte za jiné.