Umělá inteligence, AI, ChatGPT, hmmm, dobrá káva u stánku SmartEmailingu, Jasper, Midjourney, mňam, tousty, Dalle-2, Synthesia… A – e-mailing! Tak to byl v kostce 5. ročník veletrhu Reshoper. Ale tak – samozřejmě nechyběla stovka vystavovatelů, 25 profíků v poradenské zóně a 26 nabitých přednášek nejen pro e-shopaře a markeťáky. Co vás na veletrhu rozhodně nemělo minout? Mrkněte se… 🙂
Co vám budeme povídat, AI nám zněla v uších po Reshoperu ještě dlouho. Tak co by ne, dáme tomu šanci…
No co už. Napíšeme to tedy hezky po staru – ručo fučo.
TOP přednášky: Jak e-shopům pomůže umělá inteligence?
Zatímco na loňském ročníku veletrhu byl Jan Černý z DataBreakers se svojí jedinou přednáškou o AI tak trochu mimozemšťan, letos věnovali prostor umělé inteligenci hned 4 řečníci a okrajově zazněla snad v každém povídání. Vytáhli jsme z nich to nejlepší a jsme zvědaví, kam dospěje téma AI na Reshoperu 2024. 🙂
Lukáš Matějka: Doporučování produktů pro Pilulka.cz založené na aktuálním chování uživatelů pomocí AI
Téma umělé inteligence otevřel svou case study Lukáš Matějka, Head of Fast Data v Lundegaard. Na příkladu e-shopu Pilulka.cz ukázal, jak pomocí nástroje Zoe.ai nabízet návštěvníkům webu co nejrelevnatnější produkty. Jak to funguje? Jednoduše – AI v pozadí sleduje, analyzuje a v reálném čase vyhodnocuje každý návštěvníkův krok. Podle jeho chování pak obchodu nabídne několik možností, jak nakupujícímu nabídnout produkty jemu šité na míru.
AI bude jen tak dobrá, jak dobrá máte svá data. Je nutné hledat různé vazby, a to jde až od určitého objemu dat.
Lukáš Matějka
Vladimír Šandera: Chatboti, AI a ChatGPT. Co dnes dokáže umělá inteligence?
Používáte na svém webu nebo v aplikaci chatbota? Pak vás neměla minout přednáška Vladimíra Šandery, CEO a cofoundera Smartsupp.com. Ukázal na několika praktických příkladech, jak by (ne)měla vypadat komunikace chytrého chatbota – zatímco Air Bank by dostala za chatbota, který umí i vtipkovat, zlatého bludišťáka, Asko s klikacím chatbotem moc parády neudělá.
Podle Vladimíra se právě ocitáme v bodu zlomu, co se AI týče. Možnost využití umělé inteligence bude pro e-shopy čím dál levnější, protože si nebudou muset vyvíjet vlastní řešení, ale použijí již existující.
Magic je v kombinaci chatbota a živé komunikace. Ne všechny dotazy dokáže AI zodpovědět. Proto si živé lidi na supportu ještě určitě ponechejte.
Vladimír Šandera
Petr Kováčik: Je AI cesta k efektivitě, nebo pouze zajímavý experiment?
A rovnou na svou otázku Petr Kováčik odpovídá: AI je naprostá revoluce – game changer! A tak ve své přednášce ukázal, jaké zázraky AI dokáže. Třeba přeformulovat projev Andreje Babiše ve sněmovně tak, že mu konečně všichni rozumí. Ehm. Zmínil také, že e-commerce by se měla přiblížit kamenným obchodům. Tam je totiž vždycky někdo živý, kdo vám rychle poradí – a tuhle roli může už brzy zastávat AI asistent prodeje. A co když odpoví špatně, ptáte se? I žena za pultem může odpovědět špatně, namítl by Petr Kováčik.
Jaké AI nástroje řečník doporučuje?
- Deep-image.ai (editor obrázků pro odstranění pozadí apod.)
- Flair.ai (pro tvorbu life-stylových produktových fotek)
- Mokker.ai (pro úpravu produktových fotek – se zaměřením na nábytek)
- Lovo.ai (pro tvorbu voiceoveru k videu, který zní jako skutečný člověk, ne robot)
90 % činností, které děláme, jsou repetetivní činnosti a může je úplně klidně dělat robot.
Petr Kováčik
2 bonusové přednášky: Kdepak AI – to e-mailing ovládne svět
Jak bychom mohli vynechat dvě přednášky o e-mailingu, který je nedílnou součástí marketingové strategie všech úspěšných e-shopů. 🙂 Slova se chopil na Konferenci Pavel Pola, e-mailingový expert a CEO v Etnetera Activate, a v Partnerské zóně rozezněla repráky Denisa Vávrová, e-mail marketingová specialistka ve SmartEmailingu.
Denisa Vávrová: Personalizace obsahu v e-mailingu Megapixelu, která vyhrála WebTop100
Může obsah vydělávat a budovat pevné vztahy se zákazníky? Může! A naše specialistka Denisa Vávrová to ukázala na příkladu e-shopu Megapixelu, kde se podařilo spojit pokročilou e-mailingovou automatizaci ve SmartEmailingu a data z CDP platformy Meiro. A děly se věci. 🙂 Třeba že e-maily s vloženým personalizovaným obsahem dosáhly o 49 % vyšší proklikovosti než klasické produktové newslettery. Snad i proto získal tento počin v roce 2022 první místo na WebTop100 v kategorii Retenční marketing.
Pavel Pola: Využijte naplno svou zákaznickou databázi
Máte databázi kontaktů? A neutápíte v ní zbytečně peníze? Pavel Pola ve své (zkušenostmi nabušené) přednášce představil 3 klíčové strategie k úspěchu:
- Získejte co nejvíce kontaktů
Ale samozřejmě tak, aby to bylo košér pro vás, vaše zákazníky i e-mailové providery, takže: sbírejte kontakty v souladu s legislativou a dejte si pozor na spamové pasti – tedy používejte správný validátor a double opt-in.
- Nezapomeňte své zákazníky přivítat
Nachystejte si cílenou automatizovanou uvítací kampaň pro nové kontakty – představte jim svou značku a nováčky segmentujte (třeba podle frekvence nákupů a jejich útraty).
- Přilákejte zpět ztracené zákazníky
Možná jste jim věnovali málo péče, možná je váš e-mailing nezaujal. Ale pořád je šance – zkuste neaktivní kontakty přilákat třeba klubovými výhodami a správnou personalizací obsahu v e-mailu.
🎧 Mimochodem, už jste slyšeli podcast Ze života e-mailu s Pavlem Polou? Sluchátka do uší – tentokrát na téma Zvyšování výkonnosti e-mailu:
Vykopli jsme bomba novinku: RFM analýza pro e-shopy
Naši e-mailoví specialisté se na stánku – jako obvykle – nezastavili. Ale přece propotili o pár triček víc. Představili vám totiž novou službu, kterou SmartEmailing nabízí – RFM analýzu. Co to je? Ve zkratce – vaše e-shopová data o zákaznících si vezmou pod křídla naši e-mailingoví a datoví profíci a navrhnou vám nejlepší strategii, jak nevyhazovat peníze z okna, jak nepřicházet o zákazníky a jak oslovovat ty s největším potenciálem.
Káva, která pomáhá: Nadaci poputuje přes 12 000 korun
Co naopak nebylo nové? Voňavá a řadou konferencí prověřená káva od Naber v čele s baristou Vaškem a zdravé sladké dobroty od Vitalvibe. Káva na našem stánku ale tentokrát nesla jedno velké poslání – pokud vám vykouzlila úsměv na rtech, mohli jste přihodit dobrovolný příspěvek do kasičky. A tak se díky vám podařilo vybrat skvělých 6 143 korun. SmartEmailing částku zdvojnásobil, proto nadaci Úsměv nejen pro Kryštofa, se kterou dlouhodobě spolupracujeme, poputuje částka 12 286 Kč. Děkujeme! 🙏
Na závěr pár AI přísloví
- Cvik dělá mistra – i v AI
- Kuj AI železo, dokud je žhavé
- Důvěřuj, ale prověřuj, protože 👉 i AI se někdy utne
Děkujeme, že jsme se s vámi mohli potkat. Těšíme se na Reshoper 2024!