Předmět je pro emailovou kampaň stejně důležitý, jako titulek pro novinový článek nebo název pro knihu. Je to obal, který email prodává (kromě dalších faktorů). Ukážu vám několik předmětů, které mě překvapily. Některé mile, u jiných jsem si říkal: „co to jako je?“.
Špatné zprávy
David Kirš je velice dobrým marketérem a dělá čest svému povolání. Tento předmět použil u své kampaně na Online Academy klub, konkrétně v emailu upozorňujícím na konec 50% slevy. Většina kampaní se nese v duchu „dobrých zpráv“, „skvělých slev“ a „jedinečných příležitostí“. David tady vystoupil z řady. Spoustu lidí navíc špatné zprávy přitahují, proto taky hltají televizní zprávy a bulvární media, která jich jsou plná. Viděl jsem tento předmět poté i v kampaních u jiných marketérů.
DDDD
Určitě si myslíte, že jsem blázen. Taky jsem si tak připadal, když mi email s tímto předmětem přistál ve schránce. Myslel jsem si, že se jedná o nějakou testovací kampaň některého z kolegů, kterému se nechtělo vypisovat se s předmětem, a tak prostě 4x zmáčkl tlačítko na klávesnici. Nedalo mi to a kampaň jsem otevřel. Jednalo se o předání Vánoční sbírky pro Dětský domov v Dubé Deštné. Odtud DDDD. I přesto, že na mě tento předmět zafungoval, neberte si z něj nutně příklad.
Zpověď manželky: Nesnáším webináře
Webináře, neboli online semináře, jsou nyní všude kolem mě a každý den se vysílá minimálně jeden. Myslel jsem si, že tato kampaň je pozvánkou na jeden z nich, kontroverzně pojatá (takových už jsem zažil v minulosti spoustu). Ne. Opravdu se jednalo o pěknou a upřímně napsanou zpověď Magdaleny Vokáčové. Možná je to mou profesionální deformací, ale tohle jsem nečekal.
Umíte psát?
Ano, taky jsem si říkal, “co je to za hloupou otázku?”, a přesně takto pokračoval i Kamil Kabát ve své upoutávce na webinář „Umíte psát prodejní stránku?“. Otázky obecně velice dobře fungují jako předměty. Tady je hned příklad další.
Věděli jste, že kouzelníci mají přísahu jako lékaři?
Předmět začínající „Věděli jste že…“ bývá dobrým úvodem. Zvláště když uvádíte dál něco, co spoustu lidí zajímá nebo to prostě opravdu neví. Tato kampaň zvala na reprízu webináře, ve kterém Libor Činka představoval ve spolupráci s Martinem Miklášem produkt „Anglicky fantasticky“. Libor Činka byl dříve kouzelníkem a hypnotizérem. Jednoduše ve webináři prohodil pár slov o svém povolání. Odtud předmět.
Velmi NEBEZPEČNÁ kniha
Lidi odedávna lákalo tajemno a dobrodruhy láká nebezpečí. Předmět uvozoval email Andyho Winsona, který byl upoutávkou na jeho novou knihu. Byl citátem jednoho ze čtenářů, který zněl „”Upozornujem ze to je velmi nebezpecna kniha, lebo po precitani sa stanete zavisli na vlastnom uspechu :-)” Kdo by nechtěl mít doma nebezpečnou knihu?
Obchodní sdělení
Email s tímto předmětem mi přišel těsně před vydáním tohoto článku. Je to způsob, jakým zaručit, že vaše emaily budou smazány bez otevření. U hromadné korespondence obchodního charakteru je sice ze zákona povinné uvést informaci o tom, že se jedná o obchodní sdělení. Jenom ji prosím nedávejte do předmětu.
Nemáme slov!
Velice originální předmět, který byl v kampani na „Akademii rétoriky“ navíc v kombinaci s odesílatelem (Akademie rétoriky) skvělým otvírákem. Email pak děkoval za zájem, který se o výše uvedený produktu strhl. Vykřičník je v tomto případě OK. Dávejte si ale pozor, na jejich nadužívání. Dva a více vykřičníků už je kontraproduktivní a spíše to odpuzuje, než pomáhá.
Pokud se chcete nechat inspirovat dobrými kampaněmi, doporučuji se zaregistrovat k odběru u marketérů, kteří jich umí dobře používat. David Kirš, Martin Mikláš, Michal Kopecký se má sice blog tematicky zaměřený na vztahy, je ale velice dobrým marketérem. Kolegové ze Včeliště dělají svou práci velice dobře, Stáňa Mrázková, Andy Winson, Alice Kirš.
Viděli jste nebo použili poutavý předmět? Podělte se pod článkem v komentářích.