Poslední volná místa na školení PRÁVO V E-MAILINGU (27. 4.)

Jaroslav Janíček: Propojení e-shopů, které pomáhá získávat nové zákazníky

Dalším hostem podcastu Ze života e-mailu byl Jaroslav Janíček, zakladatel projektu Děkovačka. Společně s Ondrou Ratajským se bavili o tom, co za ní stojí, jak funguje a jak díky ní znatelně roste databáze kontaktů všech zúčastněných e-shopů.


Co se skrývá za projektem Děkovačka?

Je to vlastně taková síť e-shopů, která umožňuje „dohazování“ zákazníků mezi e-shopy navzájem. Tzn., že dává možnost propagovat jiný e-shop po dokončení objednávky na konkrétním e-shopu.

Uvedu příklad:

Pokud navštívíte e-shop třeba s krmením pro svého domácího mazlíčka a projdete celým nákupním procesem, dostanete se až na děkovací stránku. Na děkovací stránce na vás vyskočí banner Děkovačky, který odkazuje na slevy v dalších e-shopech. Když na banner kliknete, dostanete se na přistávací stránku s různými slevovými kupony. Tyto kupony jsou ale nekonkurenční vůči e-shopu, ze kterého přicházíte.

Jak projekt Děkovačka vznikl?

Má to delší historii. Pracoval jsem v zahraničí jako affiliate manažer a líbilo se mi, že západní trhy jsou v affiliate marketingu dál než my. Díval jsem se po projektech, které by fungovaly i u nás, a zároveň tu ještě nebyly. Jeden takový mě zaujal. Tak jsem si ho vzal za své a vybudoval Děkovačku.

Jak funguje algoritmus slevových kódů? O jejich zobrazování rozhoduje Děkovačka nebo majitel e-shopu?

Rozhodují o tom obě strany. Jakmile se do Děkovačky přihlásí e-shop s konkrétním zaměřením, oddělujeme ho od e-shopů se zaměřením stejným. Přihlášený e-shop si také může určit, na jakém e-shopu chce, nebo nechce být vidět. V administraci Děkovačky je seznam e-shopů, které se zobrazují na vaší děkovací stránce a současně i e-shopy, na kterých se zobrazujete vy.

Kolik je aktuálně v Děkovačce e-shopů?

Bezmála se jedná o 50 e-shopů, ale každý týden integrujeme nové.

Jak se Děkovačka napojí na e-shop?

Děkovačka je postavená na affiliate marketingu. To znamená, že my jí připojíme do vašeho affiliate programu. Jakmile si zákazník stáhne slevový kupón a využije ho, my z toho máme provizi. Aktuálně ale spouštíme placený tarif pro ty, co affiliate program nemají. V něm se platí za výkon nebo slevový kupon, který si zákazník nechal poslat na e-mail.

Týká se Děkovačka čistě jen e-shopů nebo i služeb?

Děkovačka je pro e-shopy i služby. Jakmile existuje děkovací stránka, jsme schopni ji napojit. Je super, že se přes ní dají najít smysluplné spolupráce. Například spolupráce mezi sportovní výživou a fitness centrem nebo vlasovými produkty a kadeřnictvím. 

A co když žádnou děkovací stránku nemám? Můžu se i tak do projektu zapojit?

Bohužel ne. Spolupráce nefunguje jednostranně, ale vždy oboustranně. Přijde nám to fér a dává nám to smysl.

Proč by se měly e-shopy měly do Děkovačky zapojit? 

Děkovačkou získá e-shop či služba marketingový kanál, který nikde není. Mimo jiné se zvýší také návštěvnost.

Velkou výhodou je, že jakmile si zákazník stáhne slevový kupón do e-mailu, automaticky tím dává souhlas se zasíláním obchodním sdělením. E-shop tak má e-maily proveřených zákazníků, kteří projevili zájem o jeho sortiment. Od nich si zároveň bereme zpětnou vazbu, kterou pak předáváme e-shopům.

Jak důležitý je e-mailing v projektu Děkovačka?

Velmi důležitý. Je jejím středobodem. E-mail na zákazníka, který má o vaše produkty zájem, je to nejcennější, co můžete mít. Nejen, že tím získáte zákazníka, který u vás nakoupil, ale i kontakt pro váš e-mail marketing. S ním pak můžete nadále pracovat. A to je gró celé Děkovačky.

Jak to funguje technicky? Slevový kupón posílá Děkovačka nebo e-shop?

Slevový kupón posílá Děkovačka. Máme pro to nastavené servery, které to posílají. Jakákoliv další interakce se zákazníkem už je ale na e-shopu. 

Plánujete, že se e-maily s kupóny budou posílat automaticky?

Určitě ano. V budoucnu se chceme napojit na SmartEmailing a využít pokročilé automatizace. Děkovačka ale funguje od srpna roku 2021, takže jsme momentálně ve fázi vyvíjení a ladění. Je to ale v plánu a integrace v budoucnu budou.

Jak je to s GDPR? Máte ho vyřešené?

Ano, vše je i kontrolované právníkem. V seznamu e-mailových adres je navíc vidět, kdy byl souhlas udělen.

Co nejčastěji e-shopy na Děkovačce nabízí?

Z affiliate marketingu vím, co funguje. A nejčastěji je to právě slevový kupón na cokoliv z e-shopu. Případně na co nejširší sortiment. Jeden e-shop s hudebními nástroji dokonce místo slevy nabízí dopravu zdarma nad určitou částku a funguje jim to skvěle.

Kolik e-mailových adres jste od začátku projektu nasbírali?

Jedná se o zhruba 7 000 e-mailů. Některým e-shopům jsme dokonce museli rozšířit databázi kontaktů.

Je to skvělý projekt pro sběr kontaktů, se kterými vím, jak mohu pracovat. Není třeba žádného magnetu. A když nějaké neaktivní adresy za nějaký čas vymažu, další mi hned přibudou.

Přesně tak. Takové magnety v podobě pop-upů se slevou vidím na e-shopech dnes a denně. Za takový kontakt ale zaplatíte 100 Kč, možná více. Na Děkovačce tento kontakt stojí 10 – 20 Kč.

Podcast si můžete užít i ve video formě:


Doufáme, že jste si tuto epizodu podcastu užili – ať už jste poslouchali, četli nebo koukali. Určitě si poslechněte předešlé díly se zajímavými hosty a tématy. A když budete mít chvíli, navštivte nás na našich sociálních sítích. Najdete tam to nejaktuálnější ze zákulisí SmartEmailingu a e-mail marketingu jako takového.

SmartEmailing tým

SmartEmailing tým

Přejete si podobné články najít přímo ve svém e‑mailu?

Vyplňte prosím své údaje

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.

Stáhněte si E-book: E-mail Marketing? Raketový pohon vaší zákaznické retence zdarma

Vyplňte prosím své údaje

Vyplňte prosím své údaje

Vaše osobní údaje zpracováváme podle těchto zásad zpracování osobních údajů.

Stáhněte si CHECKLIST zdarma

Stáhněte si CHECKLIST zdarma

E-MAILOVÝ KALENDÁŘ
NA ROK 2024

Registrace na workshop

Stáhněte si VÁNOČNÍ CHECKLIST zdarma

Stáhněte si VÁNOČNÍ CHECKLIST zdarma

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.

Stáhněte si VÁNOČNÍ CHECKLIST zdarma

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.

Vyplňte prosím své údaje

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.

Vyplňte prosím své údaje

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.

Vyplňte prosím své údaje

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.