Účelem úspěšného dlouhodobého e-mail marketingu zpravidla není jednorázová akce. Teprve komunikace se stálými zákazníky dává posílání obchodních zpráv ten pravý smysl. Jak se ale o nakupující nejlépe starat po konverzi, abyste pro ně nadále zůstávali lákavou značkou?
Pokud prodáváte produkty nebo nabízíte služby, které je možné nakupovat a využívat opakovaně, e-mailing je tím rozhodujícím nástrojem. A i v ostatních typech podnikání je důležité o spokojené zákazníky pečovat. Právě posílání správně mířených zpráv je jednou z těch nejvhodnějších marketingových metod, jak je motivovat k dalším akcím na vašich stránkách.
Chytře dělaným e-mailingem si s nimi vytvoříte vztah, takže se k vám budou rádi vracet. Stanete se pro ně uznávanou značkou, o které budou hezky mluvit a doporučovat ji svým známým. Jejich spokojenost tak bude vaší nejlepší reklamou. Statistiky totiž jasně říkají, že názor ostatních zákazníků je pro většinu lidí jednou z nejdůležitějších věcí, podle které se rozhodují při nákupu.
O zákazníka se starejte třeba následujícími ověřenými způsoby:
- projevujte o něj zájem,
- dál mu pomáhejte a vzdělávejte ho,
- připravte pro něj exkluzivní nabídky.
Projevujte o zákazníka zájem
Po nákupu nebo využití vašich služeb byste neměli zapomenout zákazníkovi poděkovat a zeptat se na jeho spokojenost. Lidé budou váš zájem vnímat především pozitivně a vy je tak budete moct snáz motivovat k tomu, aby vám zanechali dobré reference pro vaše stránky.
Zjištění v případě zákazníkovy nespokojenosti vám navíc umožní vaši nabídku dále zlepšovat a zároveň vhodným způsobem následné komunikace jeho názor změnit nebo alespoň zjemnit.
Zájem můžete projevovat i s větším odstupem od nákupu. Pokud je přístup ze zákazníkovy strany delší dobu bez interakce, zeptejte se, co se děje. Třeba tak získáte další cenné informace, se kterými budete moct do budoucna pracovat.
Dál pomáhejte a vzdělávejte
Ani po prvním nákupu nepřestávejte prokazovat, že jste tím největším znalcem svého oboru. V této chvíli zase o něco přesněji víte, o jaký druh zboží váš zákazník stojí. Začněte svou autoritu posilovat ještě více!
Kromě vzdělávacích kampaní vycházejících ze zákazníkova zájmu jsou hezkým příkladem péče o zákazníky nejrůznější rady a tipy vyplývající z uskutečněného nákupu – jak se o produkt starat nebo ho udržovat, co přikoupit za příslušenství nebo který vhodný kurz nejlépe navazuje na ten absolvovaný. Tím ho kromě samotné pomoci zároveň opět navnadíte k návštěvě vašich stránek a dalším možným konverzím.
Připravte pro zákazníka exkluzivní nabídky
Každý zákazník ocení, když mu dáte najevo svůj vděk něčím mimořádným. Získají tak pocit výjimečnosti, který ještě více prohloubí jejich přízeň. A v ideálním případě si své nadšení nenechají jen pro sebe.
Nemusí se přitom vždy jednat pouze o zasílání slevových kupónů, i když jejich potenciál samozřejmě bývá velký. Limitované nabídky zboží a služeb, bonusový obsah ke stažení, nejrůznější akce nebo pozvánky na speciální online i offline události – možností, jak pomáhat a zároveň si něčím exkluzivním zase o něco víc zvednout renomé, je opravdu hodně.
Jak také zvýšit konverze?
Naučte se pečovat o stálé zákazníky a získávat ty nové tak, jak to dnes dělají ti nejlepší e-mail marketéři. Stáhněte si záznamy z Email Marketing Online Summitu, který v roce 2017 už podruhé udělal díru do českého e-mailingu.
Zkraťte si čekání na letošní ročník summitu! Inspirujte se přednáškami 22 špičkových spíkrů a spoustou bonusových materiálů a rozhýbejte své obchody jako nikdy předtím.