Poslední volná místa na školení PRÁVO V E-MAILINGU (27. 4.)

8 tipů na umístění webového formuláře

Pokud máte webové stránky, měli byste na nich sbírat kontakty prostřednictvím webového formuláře. Nejlepší způsob, jak získat více emailových adres, je jednoduchý:

Použijte více webových formulářů

Ano, vypadá to přehnaně, ale i když si myslíte, že jich máte příliš mnoho, mohou být pro vaše návštěvníky neviditelné.

Otázka je, kam s nimi?

Feature box

Nabídněte čtenářům vaší stránky, blogu apod. možnost, že nejzajímavější články či novinky budete posílat přímo do jejich schránky. Perfektní příklad využití je například zde: http://boostblogtraffic.com/ Myslím, že „feature box“ je nepřehlédnutelný.

V horní části postranního panelu

Levý horní roh má sice velkou sledovanost, tu si ale necháme pro vypíchnutí svého brandu (loga, názvu stránek…). Napravo při vhodném (pokud možno jednoduchém a přehledném) rozložení stránek se nabízí prostor pro jakékoliv aktivity – reference, nejčastěji čtené stránky… a hlavně magnet na e-mail. Co za kontakt nabídnete je na vás (e-book, video). Tady: http://akozbalit.sk/  je webový formulář v horní části postranního panelu hned 2x. Poprvé se skrývá pod obrázkem (squeeze page) a pak pod výčtem výhod získaných z předaného kontaktu

Po každém článku

Píšete zajímavé články? Proč tedy nechytit čtenáře hned po jejich přečtení? Pokud jej zaujal jeden, který dočetl až do konce, určitě jej bude zajímat i jiný. Na konci článku na něj bude proto čekat váš formulář s nabídkou upozornění na další článek e-mailem. A máte kontakt na vašeho fanouška.

Může to vypadat třeba takto

V patičce webové stránky

Funguje to stejně jako předchozí případ. Pokud se někdo podíval na konec stránky, určitě tam hledá nějaké informace a vaše stránky ho zaujaly. Proč si neříct o kontakt? Stačí tam vhodit formulář a nabídnout něco výměnou za něj. Příkladem jsou třeba zrovna naše stránky.

Na stránce „O nás“, „O mě“

Taky vás zajímá, když koukáte na nějaké stránky, kdo za tím vlastně stojí? Čí to jsou stránky, jaký má životní příběh a odkud čerpal své know-how? Sledujete v google analytics, kdo se na tuhle část vaší stránky/blogu/e-shopu kouká u vás? Obdobou „O mě“ může být stránka „Kontakty“. Když už se o vás někdo zajímá, proč si ho tam neulovit a neposílit důvěru ve vás hodnotným obsahem výměnou za email?

Light popup

V tomto případě se jedná jednoduše o okno, které na vás vyběhne po tom, co se zastavíte na nějaké nabídce či stránce. Agresivnější verzi můžete vidět téměř na každém slevovém portálu (ty mimochodem umí s webovými formuláři kolikrát pracovat velice dobře). Příklad zde http://www.slevomat.cz/praha#newsletter

Mám zpětnou vazbu od zákazníků, že „tam lidi radši něco napíšou, než aby hledali, jak se to zavírá“. Pokud nabízíte výměnou hodnotný obsah, padne tam jejich e-mailová adresa s radostí a očekáváním.

Pruh v horní části webové stránky

Uvítací proužek, který vyběhne pro zobrazení webové stránky, hravě upoutá pozornost čtenáře, který určitě bude chtít zjistit, co se pod ním skrývá – o to více, když mu to tam přímo napíšeme . Příkladem a zároveň nástrojem pro jeho tvorbu je http://www.hellobar.com/. Všimněte si, kolik dalších lákadel v horní části stránky září.

Baner v horní části stránky

Pěkným příkladem je opět stránka Michala Kopeckého – http://akozbalit.sk . Banner se nachází pod hlavní nabídkou. Práce s kontrastem a jasné call to action v tomto případě může být pro vás pěkným vodítkem, jak na to.

Jednodušší varianta je i na našich stránkách, nad nabídkou.

Jak vidíte, možností je docela dost. Viděl jsem u zákazníků na každé stránce e-shopu formulář, nabízející FAQ k dané sekci (Tipy, jak vybrat/udržovat/servisovat/čistit výrobek) výměnou za kontakt… Fantazii se meze nekladou. Určitě vy sami máte originální umístění formuláře. Podělte se s ním s ostatními pod článkem. Nezapomeňte, že bez formuláře se kontakty sbírají hůře a vaše stránka je nejvýkonnější obchodník, protože pracuje i když spíte. A navíc tolik nestojí .

Lenka Švihálková
Lenka

Lenka

Přejete si podobné články najít přímo ve svém e‑mailu?

Vyplňte prosím své údaje

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.

Stáhněte si E-book: E-mail Marketing? Raketový pohon vaší zákaznické retence zdarma

Vyplňte prosím své údaje

Vyplňte prosím své údaje

Vaše osobní údaje zpracováváme podle těchto zásad zpracování osobních údajů.

Stáhněte si CHECKLIST zdarma

Stáhněte si CHECKLIST zdarma

E-MAILOVÝ KALENDÁŘ
NA ROK 2024

Registrace na workshop

Stáhněte si VÁNOČNÍ CHECKLIST zdarma

Stáhněte si VÁNOČNÍ CHECKLIST zdarma

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.

Stáhněte si VÁNOČNÍ CHECKLIST zdarma

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.

Vyplňte prosím své údaje

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.

Vyplňte prosím své údaje

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.

Vyplňte prosím své údaje

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.