Je to tady. Tiše a pokojně je tu Advent, inboxy i obchoďáky praskají ve švech, práce se nakupila, protože nikdo o svátcích pracovat nechce – leč většina stejně bude – ho ho ho! Ale taky je tu spousta krásných chvil a rituálů s rodinou a všechna ta nostalgická povzdechnutí, jak ten rok zase utekl. No utekl, že? Tak se na něj pojďme podívat.
Začátek roku 2024 byl ve SmartEmailingu ve znamení agónie a extáze. Czech On-line Expo jsme organizovali úplně poprvé. Jo, to je ta akce pro 5 000 lidí. Prostě jsme si to představovali asi jako Orient express a on to byl spíš Šinkansen, do kterého jsme navíc naskočili za jízdy. Nicméně jsme našli všechny čudlíky a páčky a dojeli úspěšně a ve zdraví (což je možná k diskuzi) až do cílové stanice, a co víc – pasažéři byli nadšení. Tento zážitek nás tak odrovnal, že jsme věděli, že to chceme zažít znovu a abychom nepřišli o ten adrenalin a momenty překvapení, rozhodli jsme se akci udělat další rok ještě větší. Amen.
Asi je vám jasné, že v tomhle vlaku chcete jet taky. Takže šupky dupky pro jízdenku, ať nemusíte cestovat na stojáka.
Naše Lenka oslavila první narozeniny! Tedy v pozici CEO celého SmartEmailingu. Lenka není ten typ lídra, který by se příliš prezentoval navenek, ale uvnitř firmy se děje jen velmi málo věcí, které by jí unikly (ikdyž se o to třeba pokusíte). Ukočírovat ten pytel blech (tedy nás) v prostředí hybridní firmy je prostě ten typ výzvy, který chcete – POHODINDA. My jí jako tým rozhodně nabízíme růži a doufáme, že ji přijme i pro další rok. Je to naše favoritka!
Taky jsme kouzlili, tedy hlavně náš vývoj, a vznikl Magic editor! Kouzelný pomocník, kterého jsme vám mohli konečně představit. Nový editor pro tvorbu e-mailů, kde můžete snadno přetáhnout každé tlačítko, okénko, obrázek, video, dynamický prvek… Prostě to můžete mít FAKT, jak potřebujete a chcete. Náš dlouhodobý projekt, který stál vývoj málem příčetnost a zajistil by jim snad i jízdenku do Bradavic, udělal všem mega radost. Aby bylo jasno – naši e-mail specialisté jsou nároční testeři (všichni víme jaká bradavická kolej by jim připadla) a i oni sklonili hůlky. Prostě pecka.
Nahrávat podcast uprostřed veletrhu, když nemáš budget na nahrávací budku, to je něco pro Ondru Ratajského. Tak na Czech On-line Expo poprvé zaparkovalo naše pojízdné studio a vznikly první díly našeho podcastu Digitální kaleidoskop. Pojízdné studio pak zaparkovalo ještě na dalších akcích v průběhu roku a z podcastu se stala pravidelná páteční čtvrthodinka a z podcastu v obytňáku pojem!
A není to trochu zbytečné, když je na každém rohu podcastové studio? „Není,“ řekl Ondra a zaparkoval obytňák na zákazu stání uprostřed Žižkova před podcastovým studiem Pracovna, aby tam mohl zapojit kabel a objednat si kávu.
Pár měsíců po svém spuštění podcast zabodoval v anketě Podcast roku, kde byl ve své kategorii třetí. V listopadu si zasloužil další ocenění, ale o tom níže.
V listopadu jsme měli takové malé marketingové Vánoce. Z WebTop100 2024 jsme si odvezli hned dvě ocenění pro naše projekty. Zlato si v kategorii Retenční marketing zasloužila vánoční kampaň, kterou jsme připravovali společně s Kytary.cz! Kytarový Ježíšek to prostě rozbalil a jeho sólo všichni uznali. Stříbro v kategorii Firemní komunikace zajistil právě Digitální kaleidoskop a jeho kočovný koncept.
K marketingovému Naganu to byl jen krůček. Ondra se v Osobnosti roku českého digitálu umístil na stříbrné příčce. On má ale stejně radši “dvojky” a Brno je podle něj prostě lepší než Praha, takže jsme se mohli radovat i tak. Přečtěte si něco o jeho roce i životě v českém digitálu!
Samozřejmě se stala i spousta dalších menších či větších úspěchů. Tým se rozrostl, jak o kolegy a kolegyně, tak o další generaci a my se radujeme z každého přírůstku. Dařilo se nám potkávat častěji v týmech, napříč týmy i celofiremně na všech možných adresách – od Tábora, přes Prahu a Pardubice až do Brna!