My ano! A tak přinášíme tipy pro e-mailové předměty, které zvýší čtenost vašich newsletterů.
O tom, zda uživatel e-mail otevře, rozhoduje kromě jeho náklonnosti k vaší značce a zájmu o pravidelné informace, také správně napsaný a promyšlený předmět. Jelikož poutavý předmět vede k otevření e-mailu, po kterém lze očekávat pročtení informací, po přečtení a zaujetí zákazníka také prokliky a finální konverze. Na co nezapomínat, a čeho se držet při vytváření e-mailového předmětu, který rozhoduje o dalším výkonu, shrnujeme v tomto článku.
Od čeho se odpíchnout
Zobrazení předmětu závisí na nastavení jednotlivých poskytovatelů schránek a typu zařízení. Na desktopech může zobrazovaná délka dosahovat i 60-75 znaků, kdežto na mobilních zařízeních klidně jen poloviny této délky. Pokud tedy chcete, aby uživatel viděl celý předmět, doporučujeme kratší verzi kolem 40 znaků. Pokud vám dlouhé předměty vyhovují a nevadí ani jejich případné přerušení, využívejte je klidně také.
V každém případě dbejte na to, aby důležitá slova byla na začátku a celý předmět byl jasný a jednoduchý. U transakčních e-mailů se nebojte více strohých předmětů. Ty poslouží dobře pro pozdější vyhledání ve schránce (např. Registrace na Brand Management 2019) anebo pro zřetelné komunikování toho, co má uživatel udělat (např. Váš Lidl Newsletter – Prosím potvrďte svou registraci).
Předmět by měl odpovídat nejen tónu komunikace firmy, ale odrážet i následující obsah e-mailu. K doladění newsletteru nezapomínejte využívat i pole pre-header, který rozvíjí předmět a ukazuje uživateli, proč otevřít právě vaši zprávu. Nevyplněním tohoto pole dáte prostor automaticky načítanému textu.
Rozhodně NEDOPORUČUJEME PSÁT CELÝ PŘEDMĚT KAPITÁLKAMI, neboť navozují zbytečně přísný a ukřičený tón a můžete za ně dostat vyšší spam skóre. Naléhavosti můžete dosáhnout namísto velkých písmen třeba vykřičníkem!
Čeho využít v předmětu?
1. Zvědavost
Je přirozené, že je člověk zvědavý a nemá rád, když něco neví. Tuto naši vlastnost můžete využít i při vytváření předmětu. Jednoduše nechte větu nedokončenou, položte otázku nebo napište něco, co samo o sobě nedává úplný smysl. Zvědavé jedince, kterých je hodně, tím zaručeně nalákáte k otevření e-mailu.
- Být chytřejší se vyplatí o 35 % (Jobs.cz)
- Tohle se ti bude líbit (Uber)
- Slyšeli jste taky tu pecku? (Kasa.cz)
- Kupujete vajíčka? Jaká? (Country Life)
2. Vtip
Pokud vás někdo pobaví hned na začátku, určitě se chuť na přečtení celého e-mailu zvýší. Být vtipný ale není jen tak. Je dobré sledovat dění ve společnosti, abyste dokázali podchytit aktuální vtípky. Můžete být vtipnÍ i více drsným stylem, kdy se nebudete snažit o elegantní a neurážející předmět, ale napíšete to prostě tak, jak to je. U vtipů dávejte pozor, abyste nebyli už za hranou a aby humor seděl vaší cílové skupině.
- Kobliha uvnitř! (Alza.cz)
- Honzo, ukaž, že nejsi máslo! | Trička nejen pro náplavy jsou opět skladem (Bastard.cz)
- Jedna dvě, Kanibal jde, Kanibal si jde pro tebe (Knihy Dobrovský)
3. Slevy a trocha chamtivosti
Ne každý by se označil za chamtivého, ale přeci jen, pokud vidíme velké slevy nebo ojedinělou nabídku, často nakoupíme, aniž bychom zboží opravdu potřebovali. I proto velmi dobře fungují slevové akce, nabídky 1+1 zdarma, přednostní možnost nákupu apod. Mějte však na paměti, že velká frekvence slevových e-mailů může vést k tomu, že zákazník už bez slevy v budoucnu nenakoupí.
- Pojďte si pro až 30% slevu! Začal ANSWEAR Fashion Week! (Answear)
- Český Angus exkluzivně na Košíku! (Košík.cz)
- Sleva, která vás rozbije! Vejce z podestýlky jen za 1,70 Kč! (Rohlik.cz)
4. FOMO
Fear of Missing Out neboli FOMO je termín od Patricka J. McGinnise, který jím vysvětluje “strach ze zameškání” něčeho důležitého. Tento psychologický jev je spojován se sociálními sítěmi a strachem (hlavně mladších věkových skupin) z toho, že jim unikne něco důležitého, pokud si neprohlédnou všechno, co je nově přidáno a nebudu on-line. V marketingu lze z FOMO udělat techniku, jak přesvědčit uživatele k využití konkrétní časově omezené a lukrativní nabídky. Zkrátka, aby akce využil a nenechal si ji protéct mezi prsty, jelikož už taková šance nemusí přijít.
- Časově omezená sleva 60 % na vaše příští jízdy (Bolt)
- Broušené minerály opět skladem! (Korálky.cz)
- Posledních 24 hodin sustainable slev (Freshlabels)
- Naozaj si necháte újsť túto 87% zľavu? (Martin Mažár)
5. Hřebíček na hlavičku
Když se trefíte (nikoliv náhodně, ale přes dobré cílení) do tématu, které čtenáře v daný moment zajímá, určitě se zvýší open-rate vašeho newsletteru. Segmentovat publikum lze například podle navštívených kategorií, podle pohlaví, zdroje kontaktu, zda u vás již objednal, jaké preference uvedl apod.
- Jak zastavit vypadávání vlasů a zrychlit jejich růst? (Chininová kosmetika)
- Podívejte se na naše tři tipy, jak zvýšit návštěvnost stránky (Facebook)
- Potěšte svoje nejbližší voňavým dárkem! (Pilulka.cz)
6. Pohodlí zákazníků
Obsahově není nic jednoduššího než psát o tom, v čem jste dobří. Přečíst si rádce, tipy, recepty či celé články spojené s produkty nebo službami, které nabízíte bude pro uživatele užitečné a zajímavé, protože od koho jiného by si měli nechat poradit a inspirovat se než od profesionálů v oboru?
- Zhubni nebo přiber. Tipy jak zatočit s tuky i nabrat pořádnou hmotu. (Fitness007)
- Dýně v kuchyni 3x jinak (Blendea)
- Fénovat, nebo žehlit vlasy? (Teta drogerie)
- Přiučte se díky našim 7 trumfům i průšvihům v online marketingu! (INIZIO)
7. Personalizace
Každý prvek, který zákazníkovi ukáže, že není jen jeden z mnoha, mu může udělat radost a zaujmout. Využívejte různých možností personalizace: od oslovení v předmětu, přes speciální narozeninové slevy až po e-mail s produkty, které u vás uživatel navštívil.
- Bety, udělejte si radost: Roční permanentka do solária podle výběru (Slevomat)
- Petro, mít tohle v botníku je jako Lambo v garáži… (Footshop)
8. Retargeting
Retargetingové kampaně, jsou silně relevantní a řadí se k výkonnostním kanálům. Ukazovat se někomu, kdo už na vašem webu byl, případně vložil zboží do košíku a objednávku nedokončil, je pro něj usnadněním a pro vás snadnou cestou, jak se připomenout. Do předmětu napište jasně, že se jedná o opuštěný košík/nedokončenou objednávku a v poli odesílatele nezapomeňte na název firmy.
- HLEDÁ SE majitel opuštěného košíku (Econea)
- Trable se zaplacením objednávky? (Alza.cz)
- Váš nákupní košík (Dedoles)
9. Jednoduchost
Je to pravda. Mnoho analýz a studií ukazuje, že jednoduché a ničím nepřikrášlené předměty mohou mít také skvělé výsledky. Nebojte se tedy vyzkoušet i krátký a výstižný předmět, který uživateli na první pohled odhalí, co může od newsletteru čekat nebo mu jen řekne, že várka novinek je opět tady ?
- Krásné a stylové dřevěné hračky (ČistéDřevo)
- Čekají na Vás nejnovější tipy na dovolenou (CK Fischer)
- Speciální LETNÍ MENU (Dáme Jídlo)
- Malta z Prahy během léta za 1 963 Kč (Zaleťsi)
10. Vlastní styl
Jako poslední, ale rozhodně neméně důležitý, je vlastní styl předmětu. Pokud si jej udržíte napříč kampaněmi, uživatelé vás rychle odhalí mezi dalšími e-maily a půjdou si přečíst ten váš. To neznamená, že by měly všechny předměty být stejné jen s malou změnou, ba naopak! Mixujte témata, reagujte na okolní dění, buďte kreativní a originální.
Ukázka komunikace Foosthopu
- Slib mi, že tenhle email otevřeš (Footshop)
- Autobus zmeškat můžeš, tohle ale ne! (Footshop)
- Nejlepší tenisky pro cestu na měsíc! (Footshop)
Ukázka komunikace Pilulky
- S námi Vás chřipka nedostane! ACC až 34 % slevy >> (Pilulka.cz)
- Krásné vlasy, nehty i pleť? Nejlepší doplňky stravy -40 % >> (Pilulka.cz)
- Zpátky do školy! Tipy, co přibalit dětem do aktovky >> (Pilulka.cz)