Poslední volná místa na školení PRÁVO V E-MAILINGU (27. 4.)

6 tipů, jak budovat vztah se zákazníky díky e-mail marketingu

Znáte nejdůležitější tipy pro budování dlouhodobého vztahu díky e-mail marketingu? V tomto článku vám odhalíme řadu osvědčených rad z praxe, které můžete zavést hned při vaší příští rozesílce. 

1. Poznejte svou cílovou skupinu

Zjistěte si, komu přesně píšete – jaké problémy, přání nebo potřeby vaše cílová skupina má? Dejte si čas porozumět jí, jen díky tomu může být váš e-mailový obsah úspěšný. 

Kromě potřeb a přání vám poznání cílové skupiny pomůže také s nastavením vhodné tonality, grafiky a dalších prvků vašich e-mailů. 

2. Držte své slovo

Pro budování dlouhodobého vztahu je důležité, abyste se zákazníkům ozývali pravidelně. Píšete e-maily například každé úterý? Po určité době si vaši odběratelé zvyknou a budou vaše e-maily napjatě očekávat. A to je moc dobře.

Stejně tak buďte jednotní i v tonalitě textu, kterou pro vaši cílovou skupinu zvolíte.
A posílejte jen to, co jste lidem slíbili, že jim budete posílat. 

3. Pište kvalitní obsah

Až teprve, když víte, komu píšete, dokážete tvořit kvalitní obsah pro své zákazníky. Ve vašich e-mailech by měla být pro odběratele hodnota. Jsou to zahrádkáři? Poraďte jim, co je právě potřeba na zahradě udělat a jak jim s tím můžete pomoci. Jsou to milovníci knižních novinek? Poskytněte jim přehled nových knih na trhu i s recenzemi a ukázami.

Tvořte obsah pro svou cílovou skupinu, který je v něčem výjimečný. Takový, který není na každém druhém rohu ani odkaze.

Náš tip z praxe

Myslete na lidi a jejich potřeby i po nákupu – co ještě neví nebo nemají? E-shopu Ovocňák.cz jsme takto vystavěli ponákupní e-mail, ve kterém zákazníkům po nákupu konkrétního pyré přijde tip na recept z něj. Díky tomu se dozví, že pyré nemusí být jen svačinka, ale dá se z něj uvařit i skvělý oběd nebo večeře.  

4. Netlačte tolik na prodej

Jste majitel e-shopu a říkáte si, jak to teď asi myslíme? Zázračně vysoké prodeje se nedělají slevami a jinými akcemi, ale silným a dlouhodobým vztahem se zákazníkem.

Věděli jste, že “brandový” neprodejní e-mail, který souvisí s hodnotami vaší cílové skupiny i vaší firmy s 1 call to action tlačítkem nebo 1 slevovým kuponem, dokáže vydělat se správným copywritingem několikanásobně více peněz oproti čistě prodejnímu e-mailu s produkty?

Jak na to? 

Pro e-shop Samostatné dítě jsme vytvořili automatizované rozesílky, ve kterých rodiče pravidelně dostávali tipy na Montessori hračky a informace pro daný věk jejich dítěte. 

E-mailová kampaň zohledňuje aktuální datum a datum narození dítěte, aby se pro informace mohli přihlásit rodiče jak 5ti měsíčního dítěte, tak i dítěte narozeného v blízké budoucnosti (automat počítá s předpokládaným termínem porodu).

Díky této komunikaci, která netlačila na prodej, byla e-mailová kampaň úspěšná. Posuďte sami.

Podívat se případovou studii Samostatného dítěte

5. Personalizujte a segmentujte

Mít e-mailovou databázi je krásná věc, ale bez znalosti zákazníků, kteří ji tvoří, se na ta nejlepší čísla nedostanete. Díky personalizaci a segmentaci nebudete mužům posílat nabídku na menstruační vložky, chovatelkám koček slevu na psí granule a podobné “spamové” e-maily.
Budete vědět, co daný zákazník u vás nakupoval, kdy, jak často a jestli se tento nákup opakuje,… Na příští nákup mu můžete poslat slevu.

Personalizované propagační e-maily mají o 29 % vyšší unikátní míru otevření a o 41 % vyšší unikátní míru prokliku.1 Snadno aplikovatelný tip pro personalizaci je – dejte do předmětu e-mailu křestní jméno zákazníka. Z desítek e-mailů, které denně dostává do schránky, ho toto gesto dokáže upoutat. Přitom si to nastavíte v e-mailové šabloně na pár kliknutí. 

Segmentovat můžete například podle věku, pohlaví, místa bydliště, zákazníků i nezákazníků,… Díky štítkům v e-mailingových nástrojích si můžete vytvářet jakékoliv úzce zaměřené segmenty vašich zákazníků. Čím specifičtější segmenty si vytvoříte, tím větší zaujetí budou vaše e-maily mít. 

6. Využívejte automatizaci

Usnadněte si navazování a udržování dlouhodobého vztahu se zákazníky díky různým automatizacím. Pošlete lidem uvítací e-mail, přání k svátku nebo k narozeninám, slevu na výročí k odběru vašeho newsletteru,… Automatizace dokáže komunikovat 1:1, tedy vy přímo na Petru Novákovou z Brna, která u vás nakupuje poslední rok. Stejně jako máte ve svém kalendáři významná data svých blízkých, můžete na ně reagovat i u svých zákazníků. 

Naše tipy pro automatizaci

a) Ponákupní péče
Díky automatizaci dokážete navázat na každý nákup Petry Novákové z Brna – můžete jí například poslat rady, jak pečovat o právě nakoupené zboží, aby jí co nejdéle vydrželo, nebo videonávod na použití, aby ho nemusela hledat na YouTube. 

b) Retence
S daty z automatizace víte, že si u vás Petra Nováková kupuje pravidelně jeden pleťový krém, který jí vydrží tři měsíce. Až se bude blížit čas dalšího nákupu krému, napište jí a nabídněte jí ho rovnou v e-mailu. Může si ho koupit na jedno kliknutí. 

Díky těmto e-mailům podporujete nejen prodej, ale také budování brandu a vztahu s konkrétním zákazníkem.

Inspirujte se, jak jsme nejen automatizacemi pomohli e-mailingu Nebbia-store.cz vyrůst od srpna do Vánoc o 395 %

Proč tyto rady uvádět do praxe

Zmíněné tipy jsou pro řadu českých firem a projektů stále ještě “pokročilé.” Přitom právě díky nim můžete zazářit před svými zákazníky i před konkurencí. Ano, investice do kvalitního e-mail marketingu něco stojí, ale vzhledem k tomu, že podle statistik HubSpotu z roku 2021 vám každý 1 dolar investovaný do e-mail marketingu přinese 42 dolarů (= návratnost je 4 200 %)2, tak má velký smysl se do ní pustit.

Z naší vlastní zkušenosti dodáme, že kvalitní e-mailing generuje e-shopům v průměru 67 % obratu, ale s klasickými newslettery jen 15 %.

Chcete také zvednout vaše čísla a budovat dlouhodobé vztahy se zákazníky? Ozvěte se nám. Jsme tu pro vás. 

Zdroje

1 https://www.bluefrontier.co.uk/company/blog/item/8-ways-to-build-relationships-through-email-marketing
2 https://www.bluefrontier.co.uk/company/blog/item/8-ways-to-build-relationships-through-email-marketing

SmartEmailing tým

SmartEmailing tým

Přejete si podobné články najít přímo ve svém e‑mailu?

Vyplňte prosím své údaje

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.

Stáhněte si E-book: E-mail Marketing? Raketový pohon vaší zákzanícké retence zdarma

Vyplňte prosím své údaje

Vyplňte prosím své údaje

Vaše osobní údaje zpracováváme podle těchto zásad zpracování osobních údajů.

Stáhněte si CHECKLIST zdarma

Stáhněte si CHECKLIST zdarma

E-MAILOVÝ KALENDÁŘ
NA ROK 2024

Registrace na workshop

Stáhněte si VÁNOČNÍ CHECKLIST zdarma

Stáhněte si VÁNOČNÍ CHECKLIST zdarma

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.

Stáhněte si VÁNOČNÍ CHECKLIST zdarma

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.

Vyplňte prosím své údaje

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.

Vyplňte prosím své údaje

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.

Vyplňte prosím své údaje

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.