Poslední volná místa na školení PRÁVO V E-MAILINGU (27. 4.)

8 tipů z konference Inbox Expo ve Valencii pro váš e-mailing

Na konci léta se do španělské Valencie slétli experti na e-mailing z několika kontinentů, aby sdíleli tipy pro doručitelnost, obsah i technické nastavení e-mailů. Tyto rady můžete použít i pro vaše rozesílky.

Co je Inbox Expo?

Inbox Expo je konference zaměřená pouze na e-mailing. Nemluví se na ní o kreativě, ani o sociálních médiích. Jde o malou konferenci do přibližně 100 účastníků, ale všichni z nich jsou specialisté na e-mailing a rozumí mu do hloubky.

Foto: Inboxexpo.com

Proto tam jezdí náš tým, aby načerpal koncentrované know how. Na letošním ročníku byli ze SmartEmailingu e-mail specialista Jan Krčmář a spolumajitel a CCO Vojta Bulíř. Co Jan s Vojtou přivezli za užitečné tipy?

8 tipů z Inbox Expo pro váš e-mailing

1. Rozvíjejte potenciál vztahu

Souhlas se zasíláním e-mailů od vás je pouze nutné minimum. K dlouhodobé komunikaci potřebujete potenciál vztahu s odběratelem e-mailu. A tento potenciál neustále obnovujte s každým e-mailem, který posíláte. Jak to udělat? Například dodržujte to, co jste odběrateli slíbili – jak často e-mail posíláte, kvalitu obsahu e-mailu,… Díky tomu naplňujete důvěru, kterou do vás vložil.

2. Složka Hromadné je v pořádku

Většinou se na našich workshopech a konzultacích s klienty potkáváme s tím, že se snaží vyhnout obloukem složce Hromadné (nebo Promotions – podle e-mailové schránky). Na konferenci ale zazněl nový pohled na tuto složku. Jaký?

Složka Hromadné je naprosto v pořádku. Protože lidé tuto složku otevírají ve chvíli, když chtějí nakupovat, nebo se bavit. Tehdy mají čas a klid si vaše e-maily projít a užít. Proto je dokonce dobré v této složce být. Nevyruší je v jejich Doručených v době, kdy se jim to vůbec nehodí. 

Navíc nevíte, jak lidé se svou e-mailovou schránkou pracují. Někteří používají pro e-maily štítky, taby,… Nebo mají e-maily napárované do aplikací (například Iphone aplikace pro e-maily). To všechno ovlivňuje, v jakých složkách vaše e-maily končí.

Pozor, co nemá končit ve složce Hromadné (Promotions) jsou transakční e-maily. Ohlídejte si to u vašeho e-mailingového nástroje. SmartEmailing má speciální nastavení pro transakční e-maily, aby se složce Hromadné vyhnuly a přišly do Doručených (Inbox).

3. Sledujte časy odhlášení

Víte, kdy se vaši odběratelé odhlašují z rozesílek podle denní doby? Odhlašují se v některý čas více než jindy? Je tam nějaký klíč? Pokud takové chování odhalíte, testujte rozesílku v jiný čas. 

TIP: SmartEmailing má volitelnou funkci, která umí posílat e-maily do schránky ve chvíli, kdy ji daný odběratel nejčastěji otevírá (tzv. individuální čas rozesílky).

4. Laďte a testujte obsah

Testujte a optimalizujte různé druhy sdělení na odlišných marketingových kanálech (Facebook, SMS, Sklik,…). Jak na ně reagují vaši odběratelé a sledující? Jak velké tam jsou rozdíly? Co to může znamenat pro váš e-mailing? Testujte různé typy sdělení pro různé kanály – používejte e-mailing jako základ a k tomu testujte navazující sdělení v jiných kanálech.

TIP: Otestujte si to snadno ve SmartEmailingu díky automatizaci, která umí kromě e-mailů pracovat také s SMS, Facebookem a dalšími kanály.

5. E-mail je sám o sobě multikanálový

Jak to? Nevyvrací to předchozí bod? V tomto bodu je to myšleno tak, že jde sice stále “jen” o e-mailing, ale tím, že si ho lidé zobrazují na různých zařízeních (počítač, tablet, telefon, chytré hodinky,…), je e-mail multikanálovým sdělením.

Co všechno obnášejí rozdíly v zobrazení na různých zařízeních? Myslíte na to při tvorbě e-mailů? Neuniká vám něco? Mějte na paměti, že u každého zařízení mají lidé jiná očekávání.

TIP: Testujte před rozesílkou zobrazení pro další zařízení. A koukejte do statistik, kolik % lidí otevírá vaše e-maily na mobilních zařízeních.

6. Budujte parasociální vztahy v e-mailingu

Parasociální vztah je jednostranný zájem člověka o jinou osobnost (často slavnou), která dotyčného nebo dotyčnou nezná.1 Jak vytvoření takového vztahu dosáhnout v e-mailingu? Například tím, pokud do e-mailu dostanete unikátní příběh, u kterého odběratel dopředu neví, co se přesně dozví, a který obsahuje momenty překvapení. Díky propracovaným příběhům lze vzbudit očekávání a odběratel se bude těšit na další interakci s vámi.

Jak toho docílit?

  • Autorem e-mailu by měl být někdo “reálný”, i kdyby to byla fiktivní postava. Někdo, kdo má 3 charakterové rysy, podle kterých tuto postavu odběratelé spolehlivě poznají. Charakterové rysy pomáhají plastičnosti a uvěřitelnosti postavy.
  • Příběh by měl obsahovat konflikt (například něco jsem dělal a najednou se stalo…).
  • Vyvolávejte očekávání předmětem e-mailu. A pak ho naplňte v těle e-mailu.
  • Testujte jména odesílatelů – lepší míru otevření mívají e-maily, které odesílá konkrétní osoba za daný brand (např. Jana z Coca Coly). Další možností k otestování je, aby ženám psal muž (David z Coca Coly) a mužům žena.

TIP: V automatizaci SmartEmailingu to můžete snadno otestovat A/B testy a zjistit, jaký to má vliv na míru otevření (open rate).

Lidé milují příběhy. Využijte je i v e-mail marketingu.

7. Princip DMARC (ověření příchozích e-mailů)

DMARC je princip, který ověřuje příchozí e-mailové zprávy podle adres odesílatele a proověřuje, jestli byl e-mail opravdu odeslán z uvedené domény.

Na konferenci byla prezentována případové studie, která monitorovala nastavení DMARCu u bank v USA, Spojeném království a v Evropské unii. 70 % bank ze Spojeného království a 58 % bank z EU mělo nevhodně nastavené DMARC záznamy pro své e-maily. Pro příjemce jejich pošty tak nebylo správně definované, jak se mají zachovat k poště, ve které se za odesílatele někdo vydává. Ujistěte se proto, že máte DMARC správně nastavený.

TIP: Ve SmartEmailingu máme statistiky DMARC. Díky nim také vidíte, jestli se za vás náhodou někdo nevydává.

8. Neobcházejte spam filtry

Snaha lidí přechytračit spamové filtry v e-mailových schránkách vede k tomu, že jenom vylepšují jejich schopnosti a učí je nové věci. A tím si vůbec nepomáhají. Protože neřeší podstatu (že píší jako spam), ale chtějí pro e-mailovou schránku vypadat, že jako spam nepíší.

Jak na to? Mějte dobře nastavené DNS záznamy, výše zmíněný DMARC, komunikujte s angažovanými odběrateli a neposílejte spam.

Tak, to byly podnětné tipy, které Jan s Vojtou přivezli z Inbox Expa ve Valencii. V listopadu vyráží do Lisabonu na Web Summit. Těšte se na další inspiraci.

Chcete pomoci s e-mailingem? Ozvěte se nám.

Zdroje

1 https://zoom.iprima.cz/zajimavosti/smrt-celebrity-vztah

SmartEmailing tým

SmartEmailing tým

Přejete si podobné články najít přímo ve svém e‑mailu?

Vyplňte prosím své údaje

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.

Stáhněte si E-book: E-mail Marketing? Raketový pohon vaší zákaznické retence zdarma

Vyplňte prosím své údaje

Vyplňte prosím své údaje

Vaše osobní údaje zpracováváme podle těchto zásad zpracování osobních údajů.

Stáhněte si CHECKLIST zdarma

Stáhněte si CHECKLIST zdarma

E-MAILOVÝ KALENDÁŘ
NA ROK 2024

Registrace na workshop

Stáhněte si VÁNOČNÍ CHECKLIST zdarma

Stáhněte si VÁNOČNÍ CHECKLIST zdarma

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.

Stáhněte si VÁNOČNÍ CHECKLIST zdarma

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.

Vyplňte prosím své údaje

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.

Vyplňte prosím své údaje

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.

Vyplňte prosím své údaje

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.