Od ledna 2017 přišel Google s novinkou a začal penalizovat webové stránky, které na svých mobilních verzích webu používají vyskakovací reklamní okna, tzv. “pop-upy”, které mohou uživatele při prohlížení webových stránek na mobilech obtěžovat.
A jak bude Google penalizovat uživatele, kteří budou mít pop-upy na mobilních verzích zapnuté?
Zhorší vaší pozici ve vyhledávání. Označení „příliš rušivé úvodní reklamy“ zahrnuje všechna reklamní sdělení, která se po otevření stránky zobrazí přes celý displej a zavřít je lze pouze pomocí šikovně schovaného malého tlačítka kdesi v rohu. Pokus o jejich zavření tak většinou skončí nechtěným kliknutí na reklamu a následným přesměrováním na stránky inzerenta.
O jaké pop-upy (vyskakovací okna) se jedná?
Podle oficiálního vyjádření Googlu budou ve vyhledávání znevýhodněny stránky obsahující následující typy reklamy:
- Pop-up reklamy, které překryjí hlavní obsah stránky hned po příchodu na stránku z vyhledávání nebo v průběhu jejího prohlížení
- Samostatně stojící reklamní sdělení, které musí uživatel zavřít, aby mohl zobrazit obsah stránky
- Reklamy využívající stejný layout jako samotná stránka, které překrývají obvykle horní část obsahu stránky
To ale neznamená, že Google začne penalizovat všechny webové stránky, které tento formát úvodních reklamních sdělení využívají. Zaměří se opravdu především na ty, které uživatelům znesnadňují zobrazení samotného obsahu stránky. Bez povšimnutí tak zůstanou například pop-upy používané k odsouhlasení podmínek používání stránek nebo dialogová okna vyžadující vyplnění přihlašovacích údajů.
Jak vám s tím pomůžeme?
Snažíme se vždy reagovat na vzniklé situace na internetu a proto jsme pro vás ve SmartEmailingu připravili novou funkci v nastavení pop-up formulářů. Abyste nezhoršovali svou pozici ne vyhledávačích, můžete si jednoduše vypnout zobrazování pop-up formulářů na mobilních zařízeních.
Jak na to?
Přihlašte se do svého SmartEmailingu, klikněte vlevo v menu na záložku “Webové formuláře” a upravte si svůj stávající formulář podle tohoto našeho krátkého videonávodu:
Přejeme vám mnoho úspěchů s vaším email marketingem!