Poslední volná místa na školení PRÁVO V E-MAILINGU (27. 4.)

Dvě úrovně podpory pomocí SmartEmailingu

Na našich stránkách můžete sledovat tipy a triky na práci s naší aplikací v kombinaci s infopodnikáním. Jak to ale vypadá v praxi? Funguje to? Že to funguje nám, jste určitě poznali jak z našich kampaní (www.emailacademy.czwww.milionoveimperium.czwww.zenyzenam.cz a dalších), tak i z Davidových videí. Co naši zákazníci? Příběh jednoho z nich zde přináším a děkuji Lence Pospíchalové za její podklady.

Lenka působí ve firmě podporující prodej kosmetických výrobků pro kadeřníky. Při svém vstupu na Smart Community setkání popsala, jak působila jejich firma v minulosti. Jejich cílem bylo podpořit prodej výrobků firmy Subrina z velkoskladu směrem k zákazníkům. Pro jejich podporu používali tradiční marketingové kanály: Časopis Subrina Profesional, který nabízeli kadeřníkům, a ti ho pak měli na svých provozovnách. Webové stránky Subrina Professional, Časopis Kadeřnická Kosmetická praxe. Pořádali promo akce na výrobky Subrina. Nechali si natáčet drahá promovidea na jednotlivé kolekce, která byla k dispozici pouze na školeních či na webu. Prováděli školení v Subrina studiích či v terénu. V rámci svého Subrina Clubu posílali dopisy a SMS zprávy s promem nových výrobků. Navíc používali síť obchodních zástupců.

Metody byly neefektivní. Některé informace byly přes média (například obchodní zástupce) nepřesně interpretovány. Na postu obchodních zástupců byla vysoká fluktuace a jejich práce ne vždy byla dokonalá. Marketing pomocí časopisů a inzerátů byl navíc téměř neměřitelný. V případě využívání databáze kadeřníků obchodním zástupcem hrozilo zneužití pro třetí strany (konkurenční výrobky, které mohl daný obchodní zástupce také prodávat). Promovidea a promoakce byly docela nákladné, a navíc se kadeřníkům nechtělo se kvůli akci sjíždět na jedno místo. Navíc informace získané na akci, ať už o používání výrobků či o postupech tvorby účesů, byly kolikrát brzy zapomenuty

Rozhodli se tedy některé marketingové kroky vynechat a nahradit informovanost skrze původní kanály infomarketingem. Mezi kanály s nízkou účinností a vysokými náklady patřily časopisy, inzerce, promoakce, drahá videa, částečně i práce obchodních zástupců.

Čím je nahradili? Přímou emailovou komunikací. Změnou svých stránek– na těch se nově objevil e-shop pro přímý prodej, webový formulář a členská sekce. Své zákazníky (kadeřníky) vzdělávají skrze nově vzniklý web Subrina Professional. Dalšími kanály se stal youtube, přes který zveřejňují nová videa s tvorbou účesů. Všechno to ještě podporují Facebookem.

Webový formulář stránek Subrina Professional

Proč o své komunikaci říkají, že je podporou ve dvou úrovních? Vše je jasné z obrázku níže. První úrovní je kadeřník. U něj pracují s pravidly „Vědět, věřit, koupit, doporučit“.

2 úrovně podpory značky Subrina

Jak? Prvním z kamenů je členská sekce určená pouze pro kadeřníky „Osobní poradce“. Poskytuje nové, hodnotné a užitečné informace, jež jim budou pomáhat v jejich každodenní praxi. Obsahuje články, animace a videa – s novými účesy, tipy na využití kosmetiky Subrina atd. Aktuálně je nejsilnějším magnetem pro budování důvěry, která vede k nákupu.

  • Motto Osobního poradce je „Kdykoli, kdekoli a cokoli z vašeho oboru“.

Narozdíl od promoakcí web Osobní poradce není tak nákladný. Všechny informace jsou přehledně v jednotlivých sekcích. Videa, která byla dříve určena pouze pro konkrétní akci, jsou zde kdykoliv dostupná. Kadeřníci zde najdou i další praktické informace související s podnikáním jako takovým. Cílem je i aktivní zapojení kadeřníků do tvorby obsahu a tím budování jejich expertní značky, kterou pak můžou zúročit i navenek. Jednotlivé novinky v sekcích jsou promovány kadeřníkům pomocí email kampaní.

Druhou úrovní podpory je přímá komunikace se zákazníky jednotlivých kadeřníků. Kadeřníci se sami starají pouze o sběr kontaktů. Zákazníci pak dostávají kampaně, které jim dávají například tipy pro údržbu účesů či vlasů doma. Doporučují výrobky profesionální úrovně pro domácí použití. Pomáhají zákazníkům tipy a triky i z jiných oborů (typologie, vizážistka, trichologie, floristika). Samozřejmě posílají i infa o akcích v jednotlivých salonech či slevách na výrobky v e-shopu.

Veškerá komunikace je vedena centrálně ale pod hlavičkou salonu, takže veškeré tipy zákazník dostane „od svého kadeřníka“, čímž se zvyšuje jeho expertní značka. Ten zároveň dodá i výrobky, které zákazník na základě této komunikace začne aktivně poptávat, takže se zvýší díky cross sellu i jeho obrat.

Jak nyní specifikují tuto svou marketingovou komunikaci? Přesná, rychlá, účinná, snadno automatizovatelná, nízkonákladová a plně měřitelná. Navíc všechny kontakty na zákazníky i na kadeřníky jsou spravovány pouze několika osobami centrálně, takže nehrozí ani zneužití databáze obchodním zástupcem.

Jak vám pomohlo infopodnikání či emailová komunikace ke zvýšení vašeho obratu? Pochlubte se v komentářích, které metody vám fungují a které naopak méně.

Lenka Švihálková
Lenka

Lenka

Přejete si podobné články najít přímo ve svém e‑mailu?

Vyplňte prosím své údaje

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.

Stáhněte si E-book: E-mail Marketing? Raketový pohon vaší zákaznické retence zdarma

Vyplňte prosím své údaje

Vyplňte prosím své údaje

Vaše osobní údaje zpracováváme podle těchto zásad zpracování osobních údajů.

Stáhněte si CHECKLIST zdarma

Stáhněte si CHECKLIST zdarma

E-MAILOVÝ KALENDÁŘ
NA ROK 2024

Registrace na workshop

Stáhněte si VÁNOČNÍ CHECKLIST zdarma

Stáhněte si VÁNOČNÍ CHECKLIST zdarma

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.

Stáhněte si VÁNOČNÍ CHECKLIST zdarma

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.

Vyplňte prosím své údaje

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.

Vyplňte prosím své údaje

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.

Vyplňte prosím své údaje

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.