S funkcí double opt-in se v e-mail marketingu setkáváme u vyplňování webových formulářů. Například pokud se přihlašujete k odběru newsletteru. Toto dvojité ověřování slouží k potvrzení e-mailové adresy zadané ve formuláři, na kterou je následně poslán specifický odkaz, jehož odkliknutím svou e-mailovou adresu ověříte.
To ale zdaleka není jediná výhoda, kterou double opt-in nabízí. Jaké jsou ty další a proč ho vlastně používat?
1. Udržuje seznam kontaktů v dobrém stavu
Typografické chyby jsou častým problémem při vyplňování přihlašovacích formulářů. Ty jsou pak noční můrou správců e-mailingových seznamů. Stačí jeden chybně zadaný znak a e-maily mohou být zasílány úplně jiné osobě, nebo do e-mailové schránky, která nemusí vůbec existovat.To vše znamená značnou ztrátu jak finančních prostředků tak i času. Bez ohledu na to, jak k takové věci došlo, obě situace mohou způsobit vážné problémy při doručování zpráv. Hrozí pak přesměrování e-mailů do složky nevyžádané pošty nebo úplné zablokování přijímání vašich dalších zpráv.
2. Zabrání podvodným registracím
Představte si následky toho, kdyby někdo začal na váš seznam přidávat desítky falešných adres, nebo k tomu dokonce používal nějaký automatický skript! Nebo spamery zneužívající cizí e-mailové adresy k rozesílání tisíců nevyžádaných zpráv. S tímto se setkala již spousta lidí a může se to přihodit i vám! Dvojité opt-in potvrzení umožní takovým situacím předejít.
3. Ochrání proti nařknutí ze šíření SPAMu
Co se stane, když si odběratel bude stěžovat na e-maily které mu zasíláte a odešle oznámení o SPAMu vašemu poskytovateli e-mailových či internetových služeb? Mnozí poskytovatelé nejspíše požádají o důkaz, že se váš seznam kontaktů skládá pouze z e-mailových adres, které se přihlásily k odběru vašich kampaní.
Ve většině případů je jediným nesporným důkazem uživatelem odeslané opt-in potvrzení, datum, IP adresa. Pokud nebudete schopni takové potvrzení doložit, můžete být označeni za spamera! Je vždy lepší vaše kontakty a reputaci chránit hned od začátku, než na to později nepříjemně doplácet.
4. Navýší počet doručených e-mailů
Váš seznam kontaktů je vaším „zlatým dolem“, takže vybudování seznamu ověřených e-mailových adres a loajálních klientů by pro vás mělo být prioritou. Takový kvalitní seznam zaručí zvýšení počtu otevřených e-mailů, více budoucích zákazníků a zároveň méně případných stížností. Více než kde jinde platí v e-mail marketingu, že kvalita vítězí nad kvantitou. U e-mailových kontaktů dvojnásob.