Poslední volná místa na školení PRÁVO V E-MAILINGU (27. 4.)

Co je e-mail marketing

O tom, co není e-mail marketing jsem psala nedávno, dnes o tom, co e-mail marketing je. Jak může nastartovat vaše podnikání. Jak funguje. Jak z něj vytěžit co nejvíce.

“Ti nejúspěšnější podnikatelé dnešní doby nejsou obchodníci. Jsou to tvůrci, inspirátoři, pomáhají lidem a mění jejich život k lepšímu.”

Přečtěte si tu větu znovu. Myslím, že je v ní schována podstata e-mail marketingu a podnikání v současnosti vůbec. Pokud pochopíme základy, pak můžeme budovat dále. Pokud základy nemáme, může nám vše jednou spadnout na hlavu.

Tak přestaňte e-mailem jen prodávat a začněte pomáhat. Komunikujte řešení na problémy zákazníků. Nabízejte rady, informace a pomoc. Jen tak vám zákazníci začnou věřit. Možná jste si všimli, že zákazníci kupujou u těch, ke kterým mají důvěru. Ke komu mají vztah. A k budování vztahu a důvěry e-mail marketing slouží.

Na jakých základech stojí e-mail marketing

Než se pustíte do posílání e-mailů, zastavte se a přemýšlejte, jak řešíte tyto základní oblasti, spojené s e-mail marketingem.

  1. Na strategii marketingu ve firmě
  2. Na hodnotném obsahu
  3. Na zabalení obsahu do čitelné formy
  4. Na budování databáze
  5. Na odeslání a vyhodnocení kampaně
  6. Na přepnutí na autopilota
  7. Na hýčkání zákazníků

K čemu slouží E-mail Marketing

Kde bude e-mail marketing ve firmě sloužit:

  • Ke komunikaci, která buduje důvěru a vztah.
  • K předprodejní, prodejní a poprodejní komunikaci.
  • K doručováního a hodnotného kvalitního obsahu.
  • K připomínání, že pořád existujete.
  • K doručení zprávy zákazníkovi rychle a levně.

Není to jen o posílání e-mailů, musíte je mít nejdříve komu posílat:

  • K budování databáze kontaktů.
  • K získávání pozornosti na webových stránkách.
  • K udržení pozornosti poté, co získáte kontakt.

A zavedením poctivého přístupu vás na konci čeká odměna:

  • Ke zvýšení návštěvnosti vašich stránek.
  • K ušetření času a manuální práce.
  • K vyvolání akce a aktivity příjemce.
  • K prodeji.

Podívejte se prosím na seznam výše a odpovězte si, co z uvedeného používáte vy. Pokud je to jen jeden bod, ten poslední 🙂 není to ta pravá cesta.

Ještě doplňme, co vše současný e-mail marketing s využitím moderních nástrojů umí a dokáže v praxi.

S čím vám pomůže e-mail marketing

  1. Pomocí newsletteru upozorňujete na aktuální dění a poskytujete hodnotný obsah.
  2. Rozezílání hromadných e-mailů spolehlivě a bezpečně na stovty nebo sto tisíce adres.
  3. Registračními web formuláři na stránkách získáváte kontakty
  4. Odešlete automaticky požadované informace registrovaným
  5. Udržujete další pravidelný kontakt vhodnými autorespondery
  6. Automaticky odhlašuje příjemce odkazem v e-mailu
  7. Sledujete statistiky, kdo otevírá e-maily a kliká na odkazy
  8. Měříte a vyhodnocujete úspěšnost kampaní a to, co příjemce zajímá
  9. Využíváte A/B testovaní pro nejvyšší konverze
  10. Vyhodnocujete vrácené e-maily a čistíte databázi
  11. Používáte optimalizované šablony pro profesionální vzhled e-mailů.

Proč dělat E-mail marketing. Proč budovat databázi.

Když se podíváme, co na Internetu v současné chvíli děláme, na prvním místě je pořád čtení e-mailů. A tak máme jeden cíl, vytvořit strategii, aby příjemce přečetl tu naši zprávu, aby mu přinesla užitek, pomohla mu, a aby na ni zareagoval.

Databáze je váš zlatý důl, zapomeňte na kupování databází a začněte budovat postupně seznam vašich potenciálních zákazníků.

Proč je E-mail marketing v současné době tak atraktivní

Je měřitelný, jako většina věcí na internetu.

Je okamžitý, to znamená, když si řeknete, že pošlete nějakou informaci teď, bude doručena téměř okamžitě.

Je zábavný, hlavně když sledujete statistiky a sledujete, kdo kliká nebo nekliká na vaše e-maily.

Je cílený. Pokud pracujete se segmenty a máte filtrovanou databázi, tak můžete velmi přesně posílat zprávy na konkrétní příjemce.

Je automatický, nastavíte věci jednou a pak už pro vás vše pracuje. Systém funguje klidně měsíce nebo i roky a doplňuje velmi dobře ostatní aktivity.

Je levný, pokud srovnáme s jinými marketingovými kanály a možnostmi propagace a komunikace s klienty.

Když web neplní funkci

Firmy utrácejí hodně peněz za to, aby měly pěkný web, aby dělaly dobře SEO, PPC a jiné online aktivity. Ale pak neudělají nic pro to, aby na stránkách návštěvníka zaujali, nabídli mu něco zajímavého a řekli si o kontakt. Pokud to neděláte, váš web postrádá obchodní smysl a je jen elektronickým letákem.

Jak si žije e-mail marketing

I v e-mail marketingu žijeme často v kruhu. Na té jedné straně je to získávání kontaktů, rozeslání kampaně, reakce na kampaň. Na té druhé straně je to odhlašování kontaktů.

Naším cílem je kolečko optimalizovat. To znamená, že připravíme kvalitní e-mail, správně ho doručíme, uděláme ho tak, aby ho co nejvíce lidí otevřelo. V ideálním případě si ho přečtou a prokliknou se, zareagují na akci, které ve zprávě bylo.

My vše na konci změříme, zjistíme, jak byl nebo nebyl e-mail úspěšný a snažíme ho upravit a změnit tak, aby bylo příště kolečko ještě o něco lepší.

Nelekejte se mnoha věcí v e-mail marketingu. Postupujte krok za krokem, jednoduchými věcmi a postupně přidávejte další.

Ale nečekejte dlouho, už teď je možná na vašich stránkách návštěvník, kterému byste mohli brzy poslat e-mail. A pak z něj udělat zákazníka.

Kateřina Fišerová
Kateřina Fišerová

Vůdčí osobnost SmartEmailingu, místopředsedkyně The Human Potential Academy z.s., zakládající členka spolku Šťastné Česko a spoluzakladatelka módní značky Ilka fashion. Jejím cílem je pomáhat klientům s dosahováním lepších výsledků z e-mailových kampaní, vzdělávat širokou veřejnost v oblasti e-mail marketingu a podporovat české a slovenské firmy v růstu.

Kateřina Fišerová

Vůdčí osobnost SmartEmailingu, místopředsedkyně The Human Potential Academy z.s., zakládající členka spolku Šťastné Česko a spoluzakladatelka módní značky Ilka fashion. Jejím cílem je pomáhat klientům s dosahováním lepších výsledků z e-mailových kampaní, vzdělávat širokou veřejnost v oblasti e-mail marketingu a podporovat české a slovenské firmy v růstu.

Přejete si podobné články najít přímo ve svém e‑mailu?

Vyplňte prosím své údaje

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.

Stáhněte si E-book: E-mail Marketing? Raketový pohon vaší zákzanícké retence zdarma

Vyplňte prosím své údaje

Vyplňte prosím své údaje

Vaše osobní údaje zpracováváme podle těchto zásad zpracování osobních údajů.

Stáhněte si CHECKLIST zdarma

Stáhněte si CHECKLIST zdarma

E-MAILOVÝ KALENDÁŘ
NA ROK 2024

Registrace na workshop

Stáhněte si VÁNOČNÍ CHECKLIST zdarma

Stáhněte si VÁNOČNÍ CHECKLIST zdarma

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.

Stáhněte si VÁNOČNÍ CHECKLIST zdarma

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.

Vyplňte prosím své údaje

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.

Vyplňte prosím své údaje

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.

Vyplňte prosím své údaje

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.