Poslední volná místa na školení PRÁVO V E-MAILINGU (27. 4.)

Antispam ve službách marketingu

Pomáhá antispam marketingovým aktivitám, nebo ne? Kolik chodí spamových e-mailů a jak se vyhnout označení za spam? A co vám může přinést naše antispamová novinka? Na to se podíváme v tomto článku. 

Jak fungují antispamy

Službu antispamu poskytuje řada společností. Každá funguje jinak a má jiné algoritmy. Když to zjednodušíme, antispamu jde o to udělat lidem v e-mailových schránkách pořádek. Filtruje e-maily podle toho, jestli jsou podobné spamům, které už v minulosti odhalil.
Některé antispamy berou v úvahu také aktivitu příjemce – jak e-mail zhodnotil, zda ho ne/chtěl dostat a jak na něj reagoval. Výsledky pak slouží k budoucímu třídění e-mailů do složek Doručené, Hromadné a Spam, nebo vedou k úplnému zahození e-mailu.

Antispam nikdy nebyl mířený proti vyžádaným e-mailům (transakční e-maily, notifikace, odebírané newslettery,…). „Někteří markeťáci si myslí, že jim antispamy kazí práci, protože se jejich newslettery nedostanou k uživatelům, ale to není pravda. Naopak díky filtrování se jejich newslettery vyhnou složce Spam, kde by zapadly. A antispam od VirusFree jim nově přímo ve SmartEmailing aplikaci může zachránit rozesílku,” říká Kateřina Fišerová, CEO SmartEmailingu, a dodává: „jak rád říká Pavel Pola, nedoručený e-mail neprodá.”

Kolik chodí spamových e-mailů 

Nárůst spamu je významný od roku 19901. Začal tedy mnohem dříve, než vznikl e-mail marketing (způsob, jak využívat e-mail k budování vztahu a prodeji).
Kolem roku 2014 bylo nejsilnější období spamu – 90 % všech odeslaných e-mailů byl spam.2
V tomto roce se vysoké procento spamů dotklo i nás ve SmartEmailingu. Naši klienti měli problém s doručováním na Centrum.cz. Proto jsme se tehdy poprvé blíže seznámili s antispamem VirusFree. Od té doby se změnilo hodně věcí. Doručitelnost se stala naší prioritou a dnes je jednou z našich hlavních konkurenčních výhod.

Antispam od VirusFree 

Antispam VirusFree chrání doručování do 20 % e-mailových schránek v ČR, včetně Centrum.cz, Tiscali.cz a dalších 500 domén. Z našich zkušeností ho považujeme za jeden z nejpřísnějších na českém trhu.

Jak jsme získali možnost integrovat antispam VirusFree pro naši aplikaci? Tomáš Charvát, CEO Excello, která provozuje službu VirusFree, k tomu dodává: „SmartEmailing rozesílá největší objem e-mailů v ČR a své klienty stále edukuje v e-mail marketingu o všechny “best practices”, které zná. S ohledem na výkon dávalo proto smysl poskytnout integraci právě jemu – je lepší zkontrolovat jeden vzorový e-mail z rozesílky než stovky tisíc.” 

Jak antispam Virusfree funguje a díky čemu odhalí 99 % spamu?

Používá celou řadu ukazatelů, když to zjednodušíme:

  1. Odhaluje znaky spamu v obsahu e-mailu. A učí se v reálném čase, takže je s každým e-mailem chytřejší. Spam odhaluje hned několik komponent (spam assassin, rspamd a crm 114).
  2. Kontroluje blacklisty v reálném čase (IP adresy, domény, trackery,…).
  3. Hlídá technickou správnost e-mailu (podpisy, platý spf a dkim,…).


Díky tomu vás přímo v aplikaci SmartEmailing upozorní na obsah, který by měl negativní vliv na vaši reputaci. Jak?

Kontrola vašeho e-mailu antispamem VirusFree probíhá v naší aplikaci – při odeslání náhledu, při každém schvalování newsletteru a jde spustit také ručně v přehledu e-mailů (tlačítko Zkontrolovat antispamem).

Ukázka kontroly antispamu VirusFree v aplikaci SmartEmailing

Napoví vám, s jakou pravděpodobností bude váš e-mail doručený. A také vás upozorní na problematické části e-mailu, které můžete vylepšit a dát si na ně příště pozor. Váš e-mail může získat skóre od záporných hodnot do plusových. Pokud je vaše skóre nižší než 5, váš e-mail bude v pořádku doručen. 

Jak vidíte, v současnosti s sebou problematika doručitelnosti nese celou řadu výzev. Díky spojení s VirusFree můžete jednu část – kontrolu spamovosti svého e-mailu – pustit z hlavy. Ve spolupráci s odborníky jako je Tomáš Charvát z Excello, Pavel Pola z Etnetera Activate nebo David Finger ze Seznam e-mailu připravujeme další funkce a vzdělávání abychom vám předali, co je v e-mailech opravdu důležité. Chceme totiž, aby vám e-mail marketing fungoval a vydělával. A bavil vás stejně jako nás.

Zdroje

1 https://www.devinedesign.net/why-is-junk-email-called-spam/
2 https://www.m3aawg.org/sites/default/files/document/m3aawg_bot_metrics_report1_2012-2013.pdf

SmartEmailing tým

SmartEmailing tým

Přejete si podobné články najít přímo ve svém e‑mailu?

Vyplňte prosím své údaje

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.

Stáhněte si E-book: E-mail Marketing? Raketový pohon vaší zákzanícké retence zdarma

Vyplňte prosím své údaje

Vyplňte prosím své údaje

Vaše osobní údaje zpracováváme podle těchto zásad zpracování osobních údajů.

Stáhněte si CHECKLIST zdarma

Stáhněte si CHECKLIST zdarma

E-MAILOVÝ KALENDÁŘ
NA ROK 2024

Registrace na workshop

Stáhněte si VÁNOČNÍ CHECKLIST zdarma

Stáhněte si VÁNOČNÍ CHECKLIST zdarma

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.

Stáhněte si VÁNOČNÍ CHECKLIST zdarma

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.

Vyplňte prosím své údaje

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.

Vyplňte prosím své údaje

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.

Vyplňte prosím své údaje

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.