Poslední volná místa na školení PRÁVO V E-MAILINGU (27. 4.)

Konverzní poměr

Konverzní poměr je veličina užívaná v online marketingu. Slouží k měření konverzí, tj. počtu návštěvníků webových stránek, kteří vykonali požadovanou akci – nejčastěji se jedná o objednávku zboží, případně o přihlášení se k newsletteru či vyplnění dotazníku.

Jak se vypočítá konverzní poměr?

Konverzní poměr se vypočítá jako poměr návštěvníků, kteří danou akci vykonali ku počtu všech návštěvníků stránek. Udává se nejčastěji v procentech. Pokud tedy během dne navštíví Váš e-shop 1000 návštěvníků a 5 z nich u vás nakoupí, je váš konverzní poměr 5 %. Konverzního poměru se dnes používá také k hodnocení úspěšnosti e-shopů – obecně totiž platí, že čím vyšší konverzní poměr při stejném počtu návštěvníků je, tím je obchod úspěšnější. Průměrný konverzní poměr českých e-shopů je cca 2 % (ze všech zdrojů).

Konverzní poměr v praxi

Ne vždy se však vyplatí sledovat pouze konverzní poměr – při 100 návštěvách denně, 5 objednávkách (tj. při konverzním poměru 5 %) a průměrné hodnotě objednávky 500 Kč je denní tržba 2500 Kč. Oproti tomu při 100 návštěvách denně, 10 objednávkách (tj. při konverzním poměru 10 %) a průměrné hodnotě objednávky 200 Kč je denní tržba pouze 2000 Kč. V této situaci může být sledování pouze konverzního poměru zavádějící.

Kateřina Fišerová
Kateřina Fišerová

Vůdčí osobnost SmartEmailingu, místopředsedkyně The Human Potential Academy z.s., zakládající členka spolku Šťastné Česko a spoluzakladatelka módní značky Ilka fashion. Jejím cílem je pomáhat klientům s dosahováním lepších výsledků z e-mailových kampaní, vzdělávat širokou veřejnost v oblasti e-mail marketingu a podporovat české a slovenské firmy v růstu.

Kateřina Fišerová

Vůdčí osobnost SmartEmailingu, místopředsedkyně The Human Potential Academy z.s., zakládající členka spolku Šťastné Česko a spoluzakladatelka módní značky Ilka fashion. Jejím cílem je pomáhat klientům s dosahováním lepších výsledků z e-mailových kampaní, vzdělávat širokou veřejnost v oblasti e-mail marketingu a podporovat české a slovenské firmy v růstu.

Přejete si podobné články najít přímo ve svém e&#8209mailu?

Vyplňte prosím své údaje

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.

Vyplňte prosím své údaje

Vyplňte prosím své údaje

Stáhněte si CHECKLIST zdarma

Stáhněte si CHECKLIST zdarma

E-MAILOVÝ KALENDÁŘ
NA ROK 2024

Registrace na workshop

Stáhněte si VÁNOČNÍ CHECKLIST zdarma

Stáhněte si VÁNOČNÍ CHECKLIST zdarma

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.

Stáhněte si VÁNOČNÍ CHECKLIST zdarma

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.

Vyplňte prosím své údaje

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.

Vyplňte prosím své údaje

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.

Vyplňte prosím své údaje

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.