Poslední volná místa na školení PRÁVO V E-MAILINGU (27. 4.)

Opuštěný košík! A jaká je vaše nejvýkonnější automatizace?

Pojďme se podívat na jeden z nejoblíbenějších a také nejsnazších automatizovaných scénářů pro váš e-shop. Jedná se o “Opuštěný košík”. Upozornění na nedokončenou objednávku je pro velkou řadu e-shopů nejvýdělečnější kampaní. Zákazník nedokončil objednávku? Prostě mu to připomeňte a on ji dost možná dokončí. Ano, až tak je to mnohdy snadné.

Opuštěný košík je král 👑

Opuštěný košík je automatizace, která by na vašem e-shopu rozhodně neměla chybět. Jedná se o automatizovaný scénář, kdy se upozornění odešle těm, kdo naplnili svůj košík, ale nedošli až k odeslání objednávky. Proč objednávku nedokončili? Možná si to rozmysleli. Ale možná taky jenom přestupovali na jinou linku metra a na svůj košík úspěšně zapomněli. Autorka těchto řádků ví, o čem píše, zanechala za sebou množství velmi, ale skutečně velmi opuštěných košíků. 

Proč patří automatizace mezi nejoblíbenější? Umí rychle zareagovat a ve správný okamžik zachytit nedokončené objednávky. Pro mnoho e-shopů se jedná o jeden z nejziskovějších automatizovaných scénářů e-mailingu. Tak pojďme na to!

 

Co potřebujete k nastavení Opuštěného košíku?

1) Kontakt

Automatizace se spustí na všechny kontakty, které trackujete na svém webu, a zároveň ve stanoveném čase nedokončí svůj nákup. E-mail s připomenutím můžete zaslat:

  • zákazníkům, které identifikujete z dřívější objednávky bez registrace v e-shopu,
  • kontaktům, které se k vašemu newsletteru přihlásili pomocí sběrového formuláře, nebo otevřeli a proklikli newsletter,
  • registrovaným zákazníkům

2) Webtracking

Nezapomeňte na svůj e-shop nasadit webtracking. Ten zajistí sledování chování uživatelů z vaší databáze, čili zachytí i opuštěný košík. Je tedy nezbytný. 

Chcete si do nasadit webtracking SmartEmailingu? Následujte nápovědu

Máte e-shop na Shoptetu? Webtracking máte automaticky a nemusíte se o nic starat. 

Nejste si jistí, zda webtracking máte? V Consoli svého webu si můžete zkontrolovat jeho funkčnost, viz nápověda. 

Prozkoumejte nastavení celé automatizace v naší nápovědě

 

3) Sdělení zákazníkovi

Na úvod by bylo fajn zamyslet se nad tím, proč košíky na vašem e-shopu zůstávají opuštěné. Pokud se to děje často, může to mít i jinou příčinu, než odvedení pozornosti nakupujících. Určitě si vyzkoušejte sami znovu celý proces nákupu. Funguje vše? Až to omrknete, zamyslete se, jak je nejlépe vyzvat k dokončení objednávky. 

V prvním e-mailu “opuštěného košíku” je dobré zobrazit produkty, které už si dotyčný do košíku dal a připomenout mu je. E-mail je díky tomu jednoznačně personalizovaný, což získá více pozornosti. Klíčová je jednoznačná “call to action” (CTA). CTA tlačítko pro snadný návrat do košíku je důležité. 

Zůstávají vaše košíky opuštěné častěji, než je zdravé, a nevíte proč? Přidejte do e-mailu s připomenutím třeba dotazník, proč nákup nedokončili a sbírejte zpětnou vazbu.   

 

Už víme co a teď – jak. Nebojte se být kreativní, pokud jde o formu sdělení. Zaujmout předmětem i preheaderem jsou vždycky body navíc. Pokud jde o opuštěný košík, ať je hned jasné, o co běží. 

Víceúrovňový košík 🛒🛒

Opuštěný košík nemusí být jen jeden e-mail, ale klidně celý rozvětvený scénář s řadou variant a personalizovaným sdělením, třeba včetně informací ke kategorii produktů, které si zákazník vybral.

Nepomohl první připomínací e-mail a košík je stále opuštěný? Pokud objednávka stále nebyla dokončena, přidejte další e-mail třeba po 8 hodinách, či několika dnech. Do další výzvy můžete přidat třeba kupon na slevu – pomohlo by 10 % nebo 15 %? Nebo doprava zdarma? Testujte, co vám bude fungovat. 

Oblíbenou součástí propracovanějších scénářů jsou také poněkud invazivní sms zprávy. V ní můžete krátce apelovat na nízkou skladovou dostupnost vybraných produktů. Pozor, jedná se o poměrně invazivní metodu a nemůže si ji dovolit každý! 

📢 Ještě jste si nenastavili automatizaci pro opuštěný košík?! V naší nápovědě je vše perfektně vysvětlené. Potřebujete poradit? Naše podpora je tu vždy pro vás. Tak hurá do toho! Malý krůček pro vás, velký pro váš e-shop. 

Natália Smolka

SaaS aplikace mě baví už hodně dlouho, ale až ve SmartEmailingu jsem si uvědomila, jak dokáží pomoct a ulehčit práci marketérům nebo obchodníkům. Jako marketingová specialistka ukazuji světu, že i nemožné se stává skutečným.

Natália Smolka

SaaS aplikace mě baví už hodně dlouho, ale až ve SmartEmailingu jsem si uvědomila, jak dokáží pomoct a ulehčit práci marketérům nebo obchodníkům. Jako marketingová specialistka ukazuji světu, že i nemožné se stává skutečným.

Přejete si podobné články najít přímo ve svém e&#8209mailu?

Vyplňte prosím své údaje

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.

Vyplňte prosím své údaje

Vyplňte prosím své údaje

Stáhněte si CHECKLIST zdarma

Stáhněte si CHECKLIST zdarma

E-MAILOVÝ KALENDÁŘ
NA ROK 2024

Registrace na workshop

Stáhněte si VÁNOČNÍ CHECKLIST zdarma

Stáhněte si VÁNOČNÍ CHECKLIST zdarma

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.

Stáhněte si VÁNOČNÍ CHECKLIST zdarma

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.

Vyplňte prosím své údaje

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.

Vyplňte prosím své údaje

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.

Vyplňte prosím své údaje

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.