Věděli jste, že ve vedení českých firem stojí pouhých 17,2 % žen? SmartEmailing má ale nově v čele hned dvě dámy. K CEO Katce Fišerové se v nové roli COO přidává Lenka Švihálková. Donedávna vedla náš marketingový tým, teď chce nové procesy a řád zavést do celé firmy. Do vedoucí pozice se postavila během rodičovské dovolené a našla v tom několik výhod. Mrkněte se, jaké změny nás i vás čekají. 🙂
V byznysu potřebuje každý vizionář svého usměrňovače
Postavení Lenky Švihálkové do role COO upevnilo ve SmartEmailingu dvě zásadní firemní role, které ve své teorii z 80. let stanovil už Meredith Belbin – inovátor a usměrňovač. „Jsem dobrý vizionář, ale chyběl mi po boku schopný dotahovač. Připustila jsem si, že potřebuji pomoc, a začala hledat někoho, kdo má přesně ty kvality, které mně chybí. A nemusela jsem jít daleko – Lenka po mně přebírala vedení marketingového týmu a dala mu řád. S klidným svědomím a 100% důvěrou jí teď proto svěřuju velkou část zodpovědnosti za celou firmu. Lenka je ta, co mě za ten pomyslný provázek stáhne zpátky na zem, když budu myšlenkami létat v oblacích a chrlit jeden nápad za druhým,“ vysvětluje změnu Katka Fišerová.
Současné generální ředitelce firmy se tak uvolní ruce na setkávání s obchodními partnery a projekty, kterým se dlouhodobě věnuje. „Můžu se plně soustředit na svoji roli v projektu Porozumění mysli, koučink, ale i navazování nových partnerství pro SmartEmailing. Nemusím se stresovat tím, že sypu nápady z rukávu, ale už je s týmem nedotáhneme do konce,“ dodává Katka.
Nové firemní procesy zrychlí nasazování funkcí v nástroji
Náš tým se v loňském roce co do počtu pracovníků zdvojnásobil. To ale odhalilo ne zcela dokonalé procesy. „Současným hlavním cílem je posouvat firmu rychleji ve všech směrech, rozvíjet lidi v týmu a dohlížet na to, že každý ví, co má dělat, a že se úkoly plní ve stanovených termínech. Důležité ale je, aby nám v tom bylo dál dobře,“ upřesňuje Lenka, která do role COO přešla z vedoucí pozice marketingu ve SmartEmailingu. Tu za ni přebírá Ondřej Ratajský, který je ve firmě už 4 roky.
Změnu pocítí i klienti e-mailingové platformy. Od nových procesů si totiž slibujeme zrychlení zavádění funkcí a novinek v nástroji. „Plánování, přesné zadání a termíny nám pomáhají roztočit kolečka všech novinek, které teď nějakou dobu stály. V roce 2023 spustíme nový chytrý editor, pracujeme na celkovém zjednodušení používání SmartEmailingu pro e-shopové platformy, navazujeme více spoluprací, tím pádem nám vznikají nové integrace. A čekají nás další velké věci, ale zatím je nechám pod pokličkou,“ dodává Lenka Švihálková.
Cesta ke změně vedla přes koučink
Aby si na interní transformaci firmy pozvolna zvykali všichni z týmu, procházeli jsme společně celoročním, na míru sestaveným programem od Coaching Prosperity a Porozumění mysli. „Pravidelně k nám chodili 3 koučové (Martin Jotov, Lukáš Piperek a Pavel Pola), mluvili s námi o tom, jak se nezaseknout na svých pocitech, co nám brání v tvoření a co nás při tom drží zpátky. Pro mě to byla výzva. Sama působím jako koučka a stála jsem u zrodu projektů Porozumění mysli a Coaching Prosperity, a tak se hezky sešly mé dva důležité životní světy,“ říká Kateřina Fišerová.
Do čela firmy ještě při rodičovské dovolené
Vychovává roční dcerku a z role maminky úspěšně přeskakuje rovnou do role COO. Lenka Švihálková tak boří hned několik stereotypů najednou. „V posledním roce se mi přeskládaly priority a cítím, že mi to pomohlo vidět věci s nadhledem. Nemám tendenci hrabat se zbytečně v detailech, vidím, co je skutečně důležité, a směřuju k tomu i ostatní lídry ve firmě,“ vysvětluje.
Poslední velké změny zažil SmartEmailing v roce 2020, kdy od Davida Kirše koupil společnost tehdejší management firmy.