Poslední volná místa na školení PRÁVO V E-MAILINGU (27. 4.)

E-mailová automatizace jako průvodce psychomotorickým vývojem dítěte

Tento projekt vloni vyhrál 3. místo v soutěži WebTop100
a my vám teď prozradíme, co všechno za jeho úspěšností stálo.
S internetovým obchodem Samostatné dítě spolupracujeme již od března roku 2020. E-shop provozuje firma VALINA FASHION s.r.o. a zaměřuje se na hračky a pomůcky pro správný psychomotorický vývoj dětí podle věku. V červnu 2021 jsme společně do světa vypustili sérii automatizačních e-mailů, která má za úkol krok za krokem seznamovat rodiče s Montessori přístupem a informovat o tom, co od svého dítěte mohou v aktuálním období života očekávat.

Hlavní myšlenky e‑mailové kampaně:

Posílení brandu a komunikace

Úkolem rozesílek bylo posílit důvěryhodnost značky, prokázat cit v oboru a utužit vztah se zákazníky e-shopu.

Zjišťování informací o zákaznících

Série e-mailů vznikla za účelem sběru dat, který probíhá přímo na e-shopu, a tím získat možnost identifikace do webtrackingu pro další automatizované kampaně (např. opuštěný košík).

Seznámení s produkty

Záměrem kampaně bylo také představit hračky a pomůcky
z e-shopu inspirativní a hravou formou, a přiblížit tak jejich využití.

Jak to funguje aneb strategie v praxi

Realizace rozesílky je připravena na bázi pokročilé automatizované výroční kampaně, která ukazuje, jak i e-shop na krabicovém řešení (Shoptet) může jednoduše využít progresivní e-mail marketing.

Automatizované kampaně

Automatizované scénáře rozesílek jsou navrženy tak, aby rodiče pravidelně dostávali péči ze strany e-shopu skrze Montessori hračky a tipy. V přesný okamžik tak obdrží relevantní informace pro daný věk jejich dítěte.

Dokonalé přizpůsobení

E-mailová kampaň zohledňuje aktuální datum a datum narození dítěte, aby se pro informace mohli přihlásit rodiče jak 5ti měsíčního dítěte, tak i dítěte narozeného v blízké budoucnosti. V případě, že se jedná o předpokládaný termín porodu, automat to pozná a přidá k datu i několik dní pro individuální potřeby matky v čase porodu.

Následná gratulace k narození přichází rodičům s ohledem na jejich soukromí, tudíž s mírným odstupem.

Segmentace

Rodiče přihlášené k průvodci segmentujeme tak, aby vždy dostaly informace vzhledem k aktuálnímu měsíci života dítěte.

Personalizace

Díky pravidelnému sledování chování zákazníků (webtrackingu) jsme schopni rozesílky dokonale personalizovat. Doporučené hračky a pomůcky přizpůsobujeme podle toho, čemu se rodič na e-shopu věnuje nejvíce a e-maily posíláme v čase, kdy rodič nejčastěji otevírá svou poštu.

Vyladěné texty

Texty e-mailů se vzdělávacím obsahem o Montessori přístupu jsou v souladu s „tone of voice“ brandu. Rodiče povzbuzujeme a držíme je pozitivně naladěné tak, aby nedocházelo k jejich stresování (obzvláště u prvorodiček). K tomu napomáhá také možnost vrátit se zpět na předchozí e-mail, a to rovnou z kampaně, kterou rodič zrovna čte.

Vyhodnocování úspěšnosti kampaní

Tento projekt je důkazem, že i s 10 000 kontakty v databázi se dají udělat velké kampaně s pěknými výsledky. K jejich vyhodnocení využíváme metriky a přímé i nepřímé ukazatele.

„Trocha“ těch čísel

Projekt je na bázi péče o zákazníky, a tudíž neklade takový důraz na prodej. I přes to kampaně sklidily úspěch hlavně co se týče metrik open-rate a CTOR (click through rate).

Název automatizované kampaně
Open-rate
CTOR
Dítě ve věku 1. měsíce
53,85 %
51,43 %
Dítě ve věku 2. měsíce
55,04 %
45,07 %
Jak to doma nachystat? (těhotenství)
61,39 %
51,61 %
Dítě starší 1 roku
71,83 %
72,55 %

Přání k narozeninám jako součást kampaně

Začátkem března roku 2022 byla také spuštěna narozeninová kampaň, která využívá dat nasbíraných v rámci Montessori průvodce. Automatizační scénář je připravený tak, že rodiči přijde 14 dní před narozeninami dítěte e-mail se slevovým kuponem na e-shop. V případě, že kupon do týdne nevyužije, přichází další e-mail s připomenutí kuponu a nabídkou doporučených produktů.

V den narozenin pak přichází rodiči přání (pokud nakoupil) nebo přání s poslední možností využití kuponu (pokud ještě nenakoupil).

Jaký bude další krok?

Kampaň je dlouhodobého charakteru a obsahově nestárne. Do budoucna bychom rádi rozšířili sběr dat z dalších cílových skupin (starší děti nebo rodiny s více dětmi). Velkým cílem je také optimalizovat celý e-mail marketing e-shopu na základě dat. Proto je v plánu i analytický scénář a scénář, který bude automaticky třídit kontakty do relevantních segmentů s ohledem na jejich chování. Poté budeme moci e-maily maximálně personalizovat.

Ze spolupráce se SmartEmailingem jsme nadšení. Umožnili nám lépe poznat naše zákazníky, a na základě toho jim pomocí automatizovaných kampaní dát přesně to, co potřebují a chtějí. Máme spoustu pozitivních zpětných vazeb od rodičů, díky kterým vidíme, že kampaň splnila přesně to, co bylo jejím cílem.

Valina Kociánová

Máte zájem o podobné řešení?

Pojďme si domluvit schůzku.

Během 30 minut nám popíšete svůj projekt a společně vymyslíme, jak Vám můžeme pomoci.

Lucie-Prokopová-scaled-e1635592088548

Lucie Prokopová

Lucku jste ještě před několika lety mohli potkat v mediích. Od žurnalistiky se i vlivem studia strategie reklamní tvorby přesunula do online marketingu. V posledních letech se coby Shoptet partner specializuje na e-mailing e-shopů. Jejím cílem je automatizovat vše, co ji přijde do cesty.

Přejete si podobné články najít přímo ve svém e&#8209mailu?

Vyplňte prosím své údaje

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.

Stáhněte si E-book: E-mail Marketing? Raketový pohon vaší zákaznické retence zdarma

Vyplňte prosím své údaje

Vyplňte prosím své údaje

Vaše osobní údaje zpracováváme podle těchto zásad zpracování osobních údajů.

Stáhněte si CHECKLIST zdarma

Stáhněte si CHECKLIST zdarma

E-MAILOVÝ KALENDÁŘ
NA ROK 2024

Registrace na workshop

Stáhněte si VÁNOČNÍ CHECKLIST zdarma

Stáhněte si VÁNOČNÍ CHECKLIST zdarma

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.

Stáhněte si VÁNOČNÍ CHECKLIST zdarma

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.

Vyplňte prosím své údaje

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.

Vyplňte prosím své údaje

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.

Vyplňte prosím své údaje

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.