Poslední volná místa na školení PRÁVO V E-MAILINGU (27. 4.)

Překlepy ve webových formulářích – jak mít čistou databázi kontaktů?

Stalo se vám někdy, že jste do objednávkového, webového nebo jiného formuláře zadali chybnou e-mailovou adresu? S největší pravděpodobností je vaše odpověď „ano“. A nejste sami. Denně se ve své adrese uklepne mnoho lidí a zjistili jsme, že je tu opravdu obrovský prostor pro „kreativitu“. Například v doméně seznam.cz jsme odhalili přes 1 000 překlepů a u gmail.com až dvakrát tolik!
A tím se dostáváme k tématu dnešního článku – zaneřáděné databázi kontaktů, kterou překlepy a nesprávně zadané adresy ve formulářích přináší.

Jak si v databázi udělat pořádek a jak předejít nechtěným e-mailům, které se do ní dostanou? 

Jsou překlepy opravdu takový problém?

Možná budete překvapeni, ale ano. Jeden malý překlep umí způsobit pěknou neplechu. Nesprávně zadaná e-mailová adresa je pro databázi kontaktů toxická a dokáže výrazně ovlivnit vaši reputaci i doručitelnost. Kromě toho, jejich větší množství pak může negativně ovlivnit statistiky vašich e-mailových kampaní. Pokud zadaná adresa není funkční, vaše e-maily logicky neotevírá, a to se pak výrazně projeví na hodnotě míry otevření.

V mnohem horším případě ale skončíte ve spamové pasti, což má na vaši reputaci téměř fatální vliv. Jedná se o e-mailové schránky, které přestanou existovat, nikdy nebyly zveřejněné, nebo byly zveřejněné za nějakým účelem. Pokud do těchto schránek přijde e-mail, s největší pravděpodobností to bude komunikace spamu a viru. Výsledek je pak stejný, jako kdyby vaše e-maily házelo větší množství lidí do spamu.

Pozn.: V rámci konkurenčního boje se můžete setkat také s tím, že vám někdo do webového formuláře záměrně vyplní špatnou e-mailovou adresu. A i to je třeba mít nějakým způsobem ošetřeno. 

Nejúčinnější řešení: double opt-in

Zkušenému e-mail markeťákovi je pojem double opt-in (DOI) dobře známý. Využívá se v případě přihlášení se k odběru newsletterů. Kromě toho, že zákazník při vyplňování adresy zaškrtne pole se souhlasem odesílání e-mailů,  je třeba provést ještě jeden krok. Tím je ověření uvedené adresy prostřednictvím zaslaného potvrzovacího e-mailu. Jakmile zákazník tento e-mail potvrdí, můžete si být jistí, že patří skutečně jemu. V současnosti je double opt-in jediný nástroj, který s tímto problémem dokáže efektivně bojovat.

SmartEmailing potvrzovací email

Jak překlepy řešíme ve SmartEmailingu?

Téma překlepů u nás bereme vážně a aktivně pracujeme na tom, abychom jim zamezili co nejvíce. Proto jsme pro naše klienty před nedávnem vypustili do světa novinku – pokročilou kontrolu překlepů. Díky ní se překlep zaznamená a nabídne nejpravděpodobnější správnou možnost.

Po odeslání formuláře zároveň kontrolujeme, zda se jedná o reálného uživatele a nikoliv robota. Tuto akci za vás SmartEmailing dělá sám a není třeba, abyste měli na webu funkci CAPTCHA.

Smartemailing překlepy

Starejte se o svou databázi kontaktů

Tzv. hygiena databáze představuje odstraňování neexistujících nebo nefunkčních adres z databáze kontaktů. Pokud si svou databázi nečistíte, s velkou pravděpodobností e-maily právě na tyto adresy posíláte. A tím opět začíná koloběh špatné reputace a následného nedoručování.

Čištěním vyřešíte problém jak s nefunkčními adresami ve vaší databázi, tak i s kontakty, které třeba celý půlrok neotevřely váš e-mail. Ani jedno ani druhé vám nepřináší užitek, a proto buďte opravdu nekompromisní a všechny tyto typy kontaktů odstraňte a nechte si jen ty správné. 

Hygienu databáze provádějte pravidelně, minimálně 2x ročně. Žádný kontakt není věčný a jeho život se neustále mění. Např. změní práci.

Soustřeďte se na ty, které například 6 měsíců neotevřely žádný váš e-mail. Většinou se totiž jedná o již nefunkční adresy a můžeme je smazat. Stejně tak si jednou za čas e-mailové adresy v databázi projděte a ručně opravte překlepy v doménách. Pokud si ale nejste jistí se správným tvarem adresy, raději se do opravy nepouštějte a kontakt smažte.

V rámci našich služeb vám můžeme nabídnout také audit vašeho účtu, kde provedeme celkovou analýzu aktuálního stavu vaší databáze.

POZOR!

Databázi kontaktů si nikdy nekupujte! Přestože se to může tvářit jako ideální příležitost, jak získat kontakty lusknutím prstu, může vám to spíše uškodit. E-mailové adresy v zakoupené databázi mohou být špatně zacílené a jsou mnohdy starší, než se zdají. Kromě toho vám obsažené kontakty nedaly povolení k zasílání e-mailů, a to je z právního hlediska nelegální.

Potřebujete pomoci? Napište nám.

Nechcete nastavování řešit sami, nebo na to nemáte dostatek času? Rádi vám pomůžeme s nastavením double opt-inu, včetně textace potvrzovacího e-mailu. Poradíme vám také, jak správně zacházet s databází kontaktů. Obraťte se na nás.

SmartEmailing tým

SmartEmailing tým

Přejete si podobné články najít přímo ve svém e‑mailu?

Vyplňte prosím své údaje

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.

Stáhněte si E-book: E-mail Marketing? Raketový pohon vaší zákzanícké retence zdarma

Vyplňte prosím své údaje

Vyplňte prosím své údaje

Vaše osobní údaje zpracováváme podle těchto zásad zpracování osobních údajů.

Stáhněte si CHECKLIST zdarma

Stáhněte si CHECKLIST zdarma

E-MAILOVÝ KALENDÁŘ
NA ROK 2024

Registrace na workshop

Stáhněte si VÁNOČNÍ CHECKLIST zdarma

Stáhněte si VÁNOČNÍ CHECKLIST zdarma

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.

Stáhněte si VÁNOČNÍ CHECKLIST zdarma

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.

Vyplňte prosím své údaje

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.

Vyplňte prosím své údaje

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.

Vyplňte prosím své údaje

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.