Poslední volná místa na školení PRÁVO V E-MAILINGU (27. 4.)

Co všechno překvapí začátečníka v e-mail marketingu?

Když jsem jako copywriter nastupovala do SmartEmailingu, měla jsem s e-mail marketingem téměř nulovou zkušenost. V minulosti jsem sice párkrát pár e-mailových kampaní poslala, ale netušila jsem, že se s nimi dá vyhrát mnohem víc. Automatizace e-mailů? A to jako jak?

A protože jsem si nedovedla představit psát o věcech, situacích a pojmech, které mi nic neříkali, začala jsem sbírat informace. Od vzdělávacích kurzů, přes odposlouchávání debat mých kolegů profíků, až po brouzdání ve vlastní e-mailové schránce, kde jsem už po chvilkovém zkoumání narazila na nejednu chybu.

Při tomto e-mailovém bádání a projíždění mých oblíbených e-shopů mi několikrát prolétla hlavou otázka “Proč jsem si toho nikdy nevšimla?”. Ta se ukázala být klíčová pro pozdější tvorbu tohoto článku. Zpětně jsem ráda, že jsem si zrovna v těchto situacích poctivě psala poznámky a že vám několik svých, a brzy možná i vašich, AHA momentů ze světa e-mail marketingu mohu předat.

Vyskakující okna jakožto překážka k dokončení objednávky

Zdlouhavé vyplňování kolonek, zaškrtávání všemožných souhlasů nebo drahá doprava – zaručený návod k tomu, proč při nákupu na e-shopu na tlačítko “Dokončit objednávku” prostě nekliknete. Nebo ho, v tom horším případě, vlastně ani neuvidíte.

Jistě jste se už na různých e-shopech setkali s tzv. pop-up okny, které vám po zadání e-mailu nabízejí pravidelné zasílání nových produktů se slevovými akcemi a kódy – to je v pořádku.
Co je ale podstatně méně v pořádku, když se pop-up okno stane překážkou k dokončení vaší objednávky. Ptáte se jak? Jednoduše se objeví ve chvíli, kdy se chystáte kliknout na tlačítko pro dokončení objednávky a celé ho překryje.

Navíc pokud je na e-shopu oken víc, např. souhlas s cookies, pak jste v jejich množství možná i zapomněli, co jste si to vlastně objednali, protože vaše objednávka je za nimi schovaná.

Hromadná pošta – účel nebo omyl?

Vyhlížíte novinky a slevy e-shopu, na kterém rádi nakupujete, a pak jste překvapení, že e-mail místo do doručené pošty přišel do pošty hromadné? Možná vás pak překvapí také to, že je to naprosto správně. Jedná se totiž o pravidlo nastavené e-mailovými společnostmi, jako je například Google (Gmail) nebo Seznam.  Pokud se jejich pravidla nedodržují, může dojít k zablokování IP adresy.

Až tedy příště budete čekat na newsletter od svého oblíbeného e-shopu, kde rádi nakupujete, hledejte ho v hromadné poště (případně ve složce Promo). Ačkoliv budete nejspíš muset hledat mezi desítkami dalších reklamních kampaní, jejichž e-shopům jste poskytli váš e-mail.

Celé částky mají větší úspěch, než stará známá procenta

Vidíme je téměř při každé druhé slevové akci, která nám přijde do e-mailu – procenta. Slevy 10, 50 nebo dokonce až 70 % jsou bez pochyby lahodící každému shopaholickému oku. Marketéři zřejmě dobře ví, co dělají.

Nicméně se ukázalo, že více než procentuální sleva navodí touhu k nakupování skutečnost, že zákazník přesně ví, jaká částka z nákupu se mu odečte. Co myslíte – uslyšíte raději, že máte slevu 10 % nebo 150 Kč? Já osobně bych tu druhou variantu ráda slyšela o něco víc.

Slova nad zlato, nikoliv obrázek

U tématu procent ještě na malou chvíli zůstanu. Věděli jste, že až 45 % lidem, kteří si otevřou vámi zaslaný e-mail, se nezobrazí obrázky? Je to dost velká část, že ano?
Abych to uvedla na pravou míru, řeč není o obrázcích, které k textu přiložíte, aby e-mail hezky vypadal. Mluvím o obrázcích, ve kterých se skrývá celé sdělení e-mailu, takže když se vám nezobrazí, celý obsah e-mailu je pryč. 

Já naštěstí patřím mezi šťastlivce, kterým se všechny obrázky ukazují, a možná proto mě nikdy nenapadlo, že by tomu u někoho jiného mohlo být jinak.

Před půl rokem bych ještě obrázkový e-mail s ledovým klidem poslala. Dnes bych dala přednost mému milovanému textu, doplněným o obrázek s alternativním textem.

Neplecha v podobě emotikonů

Emotikony či smajlíky používám všude, kde se zrovna hodí. Ať už je to v příspěvcích na sociální sítě nebo v běžných konverzacích s přáteli či kolegy. Proto není divu, že jsem je ještě do nedávna používala i v předmětu e-mailu s přesvědčením, že díky nim bude předmět zajímavější a upoutá příjemcovu pozornost – což je vlastně pravda, jen to má své “ALE”.

Věřili byste tomu, že takový jeden malý nevinný emotikon může být jedním z faktorů, proč se e-mail místo do doručené (hromadné) pošty pošle rovnou do pošty nevyžádané neboli do spamu? Stejně tak je tomu i při používání vykřičníků a klávesy Caps Lock, způsobující velká písmena.

SmartEmailing tým

SmartEmailing tým

Přejete si podobné články najít přímo ve svém e‑mailu?

Vyplňte prosím své údaje

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.

Stáhněte si E-book: E-mail Marketing? Raketový pohon vaší zákaznické retence zdarma

Vyplňte prosím své údaje

Vyplňte prosím své údaje

Vaše osobní údaje zpracováváme podle těchto zásad zpracování osobních údajů.

Stáhněte si CHECKLIST zdarma

Stáhněte si CHECKLIST zdarma

E-MAILOVÝ KALENDÁŘ
NA ROK 2024

Registrace na workshop

Stáhněte si VÁNOČNÍ CHECKLIST zdarma

Stáhněte si VÁNOČNÍ CHECKLIST zdarma

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.

Stáhněte si VÁNOČNÍ CHECKLIST zdarma

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.

Vyplňte prosím své údaje

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.

Vyplňte prosím své údaje

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.

Vyplňte prosím své údaje

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.