Poslední volná místa na školení PRÁVO V E-MAILINGU (27. 4.)

E-mail slaví 50. narozeniny

Těžko spočítat, kolikrát někdo e-mail prohlásil za mrtvý. Nikdy se tak nestalo, naopak. V dnešní době si bez e-mailu na internetu neobjednáte nic. Pokud nám historie e-mailu něco může napovědět, pak je to jediné. E-mail v dohledné době nikam nezmizí. Pojďme si historii k jeho krásným kulatým narozeninám alespoň stručně proletět. 

Jak to začalo?

V roce 1971 softwarový inženýr Ray Tomlinson představil symbol „@“ pro směrování elektronické pošty mezi různými počítači v rámci systému ARPANET, což je předchůdce celosvětového webu. Díky tomu je Tomlinson považován za vynálezce e-mailu

Jeho systém umožnil výměnu zpráv mezi výzkumníky na místech jako MIT, Purdue, Stanford a USC.

Dnes, 50 let poté, co Tomlinson tento symbol @ přidal do naší slovní zásoby, zavináč stále používáme

Nastavení standardů

O 2 roky později společnost DARPA (významný hráč v historii e-mailu) navrhla řadu standardních funkcí pro e-mailový systém. V roce 1977 byly dokončeny standardy elektronické pošty pro většinu z toho, co dnes známe.

To zahrnuje pole „Komu“, „Od“ a možnost přeposílat e-maily příjemcům, kteří nebyli v původním e-mailu osloveni.

E-mail jako základní funkce

Další významný milník proběhl o bezmála 20 let později. V roce 1993 byla spuštěna služba AOL. Internetovou korespondenci proměnila z doplňku na základní funkci. Jako první nabídla bezplatné e-mailové adresy jako součást domácí internetové telefonické služby pro osobní počítače.

Rozšíření e-mailu po celém světě

Jestliže se e-mail stal díky službě AOL oblíbeným, v roce 1996 se stal všudypřítomným. Zasadil se o to Hotmail.

Díky Hotmailu mohl mít vlastní e-mailovou adresu kdokoliv s připojením k internetu. Lidé je začali ve velkém zakládat. Hotmail zájmu marketingově využil a do každé spodní části e-mailu přidal malý odkaz s nápisem: „P.S. Miluji tě. Získejte zde svůj bezplatný e-mail.“ Tento odkaz přivedl k e-mailu miliony lidí

Nástup Gmailu

Gmail zahájil svou bezplatnou službu Gmail 1. dubna 2004 za velké fanfáry v médiích. Jako bonus zahájila společnost Google nabídku plného 1 GB úložiště, tedy mnohonásobně více než kdokoliv jiný do té doby.

Gmail byl navržen zásadně odlišně než ostatní. Mezi rozdíly patřila originální možnost zasílání zpráv, nová pravidla a vestavěná funkce vyhledávání, která fungovala výrazně lépe než její konkurenti. Navíc nastolil systém štítků místo „složek“.

Jak vypadá e-mail dnes

V historii jsme se mohli setkat s mnoha “zaručenými vrahy e-mailů”. Ať už jde o SMS, sociální média, Slack, Teams, Messenger nebo třeba Discord. Žádný zdánlivý konkurent ale v náhradě e-mailu ani zdaleka neuspěl. 

Užívání a oblíbenost e-mailu rok od roku stoupá. Jeho nespornou výhodou je, že ho nikdo nevlastní a stal se zcela běžným identifikátorem pro registraci při jakýchkoli online úkonech. Bez e-mailové adresy si dnes zboží neobjednáte.

Po celém světě posíláme téměř 300 miliard e-mailů denně. Téměř jeden z pěti lidí na celém světě používá Gmail.

SmartEmailing tým

SmartEmailing tým

Přejete si podobné články najít přímo ve svém e‑mailu?

Vyplňte prosím své údaje

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.

Stáhněte si E-book: E-mail Marketing? Raketový pohon vaší zákaznické retence zdarma

Vyplňte prosím své údaje

Vyplňte prosím své údaje

Vaše osobní údaje zpracováváme podle těchto zásad zpracování osobních údajů.

Stáhněte si CHECKLIST zdarma

Stáhněte si CHECKLIST zdarma

E-MAILOVÝ KALENDÁŘ
NA ROK 2024

Registrace na workshop

Stáhněte si VÁNOČNÍ CHECKLIST zdarma

Stáhněte si VÁNOČNÍ CHECKLIST zdarma

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.

Stáhněte si VÁNOČNÍ CHECKLIST zdarma

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.

Vyplňte prosím své údaje

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.

Vyplňte prosím své údaje

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.

Vyplňte prosím své údaje

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.