Patříte mezi e-shopaře, kterým se rozjel e-shop a už nemáte čas na ladění detailů? Pravděpodobně přichází čas na automatizaci procesů. A to nejen po automatizaci PPC a jiných marketingových kanálů, ale také samostných procesů v expedici. Vždyť kolikrát vám nebo vašim zaměstnancům projde rukama objednávka u které vlastně “nic nebalíte”? Ve SmartEmailingu dokážeme pomoci i s touto automatizací. Prodáváte-li produkty, které následně posíláte e-mailem, máme pro vás skvělou novinku v naší automatizaci.
Prodej tzv. elektronických produktů pro vás bude automatická hračka.
Co je to e-produkt?
Typicky se jedná o e-book, voucher s individuálním kódem pro další nákup (poukázka), nebo software ke kterému dáváte individuální klíč či jednoduše obsah k vytištění.
Stačí si připravit e-mail a samotný elektronický obsah. Vaše objednávky s námi doručíte s přehledem a bezpečně. Tato funkce je ihned využitelná pro Shoptet, ale také pro jiná řešení, ze kterých si k nám po API posíláte data z objednávek, tedy informace o zakoupeném produktu.
Proč využít automatizaci pro e-produkty?
- šetří čas
- vysoká doručitelnost
- přehledná statistika prodejů – doručení
- snadná realizace ponákupních procesů
- interakce dle změny stavu objednávky/ stavu platby
- kopie na vlastní e-mail např. do expedice dle potřeby
- možnost zasílání webhooku do e-shopu např. pro změnu stavu objednávky apod.
Co k tomu potřebujete?
Automatizace SmartEmailing PRO
Nebo alespoň některé pokročilé funkce. Pokud zatím využíváte verzi SmartEmailing Lite, kontaktujte nás.
Propojení e-shopu a SmartEmailingu
Posílat po API objednávky ideálně v reálném čase. O tuto funkci pro Shoptet se stará Shoptet doplněk.
Produkt
Samotný produkt vkládejte jako odkaz na soubor nebo vaši landing page, v ideálním případě ne jako přílohu. Pokud nemáte možnost vlastní tvorby landing-page můžete využít Landing page ve SmartEmailingu nebo správce souborů.
Aktivní účet ve SmartEmailingu
Nezapomínejte na platby. Pokud by váš účet byl v prodlení platby, automatizace se přeruší a kontakty v tu chvíli nesbírá. V případě individuálních kódů dostatečně naplněný zásobník. Jak využívat zásobník kódů si můžete přečíst v naší nápovědě.
Systém expedice
SmartEmailing nabízí možnost identifikovat stav objednávky i platby. Udělejte si pořádek v procesech a ujasněte si, kdy je vhodné produkt zasílat. Chcete-li posílat pouze těm, kteří objednali a zaplatili, přidejte v podmínce atribut platby. Pokud chcete, aby se akce spustila při změně stavu objednávky, zadejte jako pokročilou podmínku (záložka v nastavení podmínky) stav objednávky.
Máte-li u produktu povolenou platbu dobírkou nebo jiný typ platby, který trvá obecně déle než platba kartou online, zvolte v nastavení podmínky “čekat dokud není podmínka splněna.” Zde prodlevu zbytečně nenatahujte. Pokud kontakt nezaplatí např. do 24 hodin pošlete mu rovnou e-mail/sms zprávu s připomenutím platby, následně přidejte uzel čekání na zpracování a opakujte podmínku na aktuální stav objednávky.
Náš tip:
Dle možností e-shopu produktům umožněte specifickou dopravu “e-mail.” Pokud bude objednávka obsahovat pouze e-produkt, mohou mít vaši zákazníci dopravu zdarma.
Jak scénář připravit?
Kontakty do tohoto scénáře by měly vstupovat pomocí triggeru “Při události – nová objednávka.” V následné podmínce se pak pomocí podmínky zeptáte na to, zda zákazník zakoupil konkrétní produkt.
Pro jasnou identifikaci produktu využijte podmínku „Objednávka s atributem“ a zde vyberte potřebnou kategorii nebo konkrétní produkt. Podmínku si upřesněte podle znění, ve kterém produkt posíláte k nám po API. Viz. detail kontaktu – objednávky.
Celý proces si nezapomeňte hned po nasazení otestovat objednávkou. Nebudete-li si s individualizací scénáře vědět rady, neváhejte se obrátit na náš tým Služeb. Moc rádi Vám pomůžeme připravit vyladěný proces.