Mohlo by se zdát, že v možnostech e-mailingové personalizace už není kam růst. Oslovením v předmětu nebo doplněním produktů do šablony to ale teprve začíná. Pokud začneme hledat nové výzvy, zjistíme, že je zde prostor pro obrovský technologický posun. Důkazem je e-mailingová kampaň, na které jsme se podíleli spolu s Wunderman Thompson a Motionlab pro klienta innogy.
Tisíce personalizovaných videí
Studio Motionlab ve spolupráci s agenturou Wunderman Thompson vytvořilo 20 000 unikátních videí, která perzonalizovaně oslovovala klienty innogy.
Co video, to speciální sdělení s oslovením zákazníka. Jméno zákazníka bylo několikrát „zapečené” přímo ve videu, které obsahovalo i další unikátní prvky, jako je třeba zákazníkova roční spotřeba plynu. Smyslem sdělení bylo ukázat odběratelům plynu u innogy možnou úsporu při přechodu i s elektřinou.
Cíl e-mailové kampaně
Primárním cílem, a zároveň největší výzvou, kampaně bylo zajistit e-mailovou distribuci videí cílovému publiku zákazníků innogy. Technologicky bylo třeba řešení, které by do e-mailu (kromě tradičních personalizačních prvků jako je oslovení) umožnilo nahrát konkrétní verzi videa, respektive thumbnail se jménem zákazníka a unikátní link, který povede ke spuštění videa „patřící” konkrétnímu zákazníkovi.
Jaké bylo řešení?
Díky našim pokročilým datovým možnostem jsme našli způsob, jak spárovat adresy zákazníků s „jejich” konkrétním videem a následně thumbnail s unikátním linkem na video vložit do šablony a odeslat zákazníkovi – to vše krát 20 000.
Kampaň probíhala ve velkém A/B testu. Proti e-mailu s personalizovaným videem byl nasazený tradiční informativní newsletter. Díky tomu bylo relativně jednoduché obhájit nebo vyvrátit přínos rozeslání personalizovaných videí.
Jak to dopadlo?
- 16x větší proklikovost než tradiční newsletter
- Snížení finální ceny za proklik o 38 %, a to včetně produkčních nákladů, tedy i výroby videa
- Kampaň byla rozeslaná na testovací vzorek databáze, při zapojení všech zákazníků lze očekávat další rapidní snižování nákladů
- Výrazné prodloužení délky sledovanosti videa, která se vyšplhala až na 73 % (standardní průměr nepersonalizovaného videa je 5 %)