Poslední volná místa na školení PRÁVO V E-MAILINGU (27. 4.)

Dark Mode v e-mailu a proč ho využívat

Dark Mode (tmavý režim) se stal trendem operačních systémů, webových prohlížečů i aplikací a svět e-mailu není žádnou výjimkou. S jistotou můžeme říct, že Dark Mode tady je a dále zůstane. V článku vám přiblížíme, co vlastně Dark Mode je a na co při tvorbě vašich e-mailů myslet.

Co je Dark Mode a proč je oblíbený

Dark Mode, neboli tmavý režim, je nastavení, které posouvá paletu barev rozhraní tak, aby se obsah zobrazoval ve vysokém kontrastu. Pozadí je v tmavých barvách a popředí – text a grafické prvky, světlé. Jeho výhoda tkví v minimalizaci modrého světla, zvýšení čitelnosti a snížené námaze očí. Je vhodný pro lidi s citlivostí na světlo a také ho ocení ti, kteří pracují v noci, jelikož je v tomto režimu za slabého osvětlení snazší číst. Dark Mode lidé volí také kvůli šetření životnosti baterií u mobilních zařízení. Pro jiné je to věc osobní preference

Dark Mode tedy převrací typické online schéma barev a jasu. Ve světě technologií se už nějakou dobu jedná o buzzword a svět e-mail marketingu není výjimkou. S možností Dark Mode přišla společnost Apple v roce 2018, kdy ho přidala do svého e-mailového klienta. V roce 2019 se už tmavý režim stal mainstreamem a zapojil se i Google.

Přizpůsobení e-mailu pro Dark Mode

Práce s Dark Mode může ve vašem e-mailovém marketingu udělat velký rozdíl – a zajistit, aby e-maily vypadaly v tomto prostředí pro čtení skvěle, je pro e-mail marketingové specialisty novou velkou výzvou. Zde je několik klíčových tipů, které vám mohou pomoci: 

Kteří e-mailoví klienti s Dark Mode pracují? 

Mobilní aplikace

Desktop klienti

  • Apple Mail
  • Outlook 2019 (Mac OS)
  • Outlook 2019 (Windows)

Weboví klienti

1. Myslete na rozdíly v zobrazení

To, že tito e-mailoví klienti nabízejí způsob, jak nastavit jejich uživatelské rozhraní na tmavé barevné schéma však neznamená, že s vašimi e-maily budou zacházet stejně. Vykreslování e-mailů je složité. Proto, než se do využití Dark Mode šablon pustíte, myslete na to, že každý e-mailový klient bude e-maily vykreslovat trochu jinak. 

Někteří e-mailoví klienti budou zobrazovat e-maily stejným způsobem bez ohledu na to, zda je schránka doručené pošty přednastavena na světlý nebo tmavý režim. 

Příkladem jde o:

  • Apple Mail
  • iPhone
  • iPad
  • Hey.com

Jiní e-mailoví klienti rozpoznají e-mail se světlým pozadím, a pokud má e-mail v hlavičce kód pro tmavý režim, reagují přepínáním barevného schématu. 

  • Gmail Android app
  • Outlook Android app
  • Outlook iOS app
  • Outlook 2019 for MacOS
  • Outlook.com
  • Seznam.cz app (iOS i Android) 
  • email.cz app (iOS i Android)

Někteří pro změnu vámi přednastavené e-maily pro tmavý režim nerespektují a přimějí je, aby se z tmavých barev naopak staly světlé. Dochází zde k celkové inverzi barev.

  • Gmail iOS app
  • Outlook 2019 for Windows

Zkrátka, e-mail, který vypadá skvěle v jednom klientovi, může vypadat velmi špatně v jiném. Existuje několik způsobů, jak může Dark Mode e-mailový klient nakládat s vaším kódem.

2. Používejte transparentní obrázky

U návrhu e-mailu v tmavém režimu by vaše obrázky měly být transparentní. Tímto způsobem, když se barva pozadí změní z bílé na černou, bude e-mail stále vypadat přirozeně. Pokud je prázdný prostor obrázku vyplněn bílou barvou, ve světlém režimu na tom nezáleží – ale v tmavém režimu bude bílé pozadí vyčnívat jako bolavý palec.

Transparentní obrázky u dark mode

3. Ohraničte černý text bílou barvou

Pokud je ve vašem e-mailu obrázkový černý text, například černě psané logo v png s transparentním pozadím, ve tmavém režimu bude splývat. Chcete-li tomu předejít a nejste zrovna znalec kódu, který by dokázal nastavit, aby se obrázek při tmavém režimu změnil v bílý, zvýrazněte text bílým obrysem. Uprostřed vidíte variantu s bílým obrysem černého textu. Na třetím obrázku je vidět logo nakódované pro změnu v bílou variantu.

Ohraničení textu Dark Mode

4. Nezapomínejte na testování svých Dark Mode e-mailů

Až skončíte s návrhem e-mailu v tmavém režimu, nezapomeňte jej otestovat v tmavém a světlém režimu, abyste viděli, jak bude zpráva na každém z nich vypadat. Pokud máte například účet Gmail a zařízení Android, můžete si e-mail poslat sami a zobrazit jej v tmavém i světlém režimu, abyste nemuseli provádět žádné změny.

5. Vyzkoušejte pouze textové e-maily

Můžete také hrát na jistotu a poslat prostý text. Vzhledem k tomu, že e-maily ve formátu prostého textu obsahují opravdu pouze text, nemusíte si dělat starosti s nesprávným vykreslením designových HTML prvků. Jednoduché e-maily jsou černé na bílém, takže je lze snadno obracet. A tyto e-maily mají také spoustu dalších výhod – jsou vhodné pro vážné nebo důležité situace a mohou se vyhnout spamovým filtrům snadněji než HTML e-maily.

Potřebujete s Dark Mode verzí šablony poradit? Ozvěte se nám

SmartEmailing tým

SmartEmailing tým

Přejete si podobné články najít přímo ve svém e‑mailu?

Vyplňte prosím své údaje

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.

Stáhněte si E-book: E-mail Marketing? Raketový pohon vaší zákaznické retence zdarma

Vyplňte prosím své údaje

Vyplňte prosím své údaje

Vaše osobní údaje zpracováváme podle těchto zásad zpracování osobních údajů.

Stáhněte si CHECKLIST zdarma

Stáhněte si CHECKLIST zdarma

E-MAILOVÝ KALENDÁŘ
NA ROK 2024

Registrace na workshop

Stáhněte si VÁNOČNÍ CHECKLIST zdarma

Stáhněte si VÁNOČNÍ CHECKLIST zdarma

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.

Stáhněte si VÁNOČNÍ CHECKLIST zdarma

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.

Vyplňte prosím své údaje

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.

Vyplňte prosím své údaje

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.

Vyplňte prosím své údaje

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.