Konverzí ani prodejem to nekončí. Pokud si chcete dlouhodobě udržet spokojeného zákazníka, který se k vám bude rád vracet, zůstaňte s ním v kontaktu a budujte vztah. A až znovu projeví zájem o vaše zboží nebo službu, snažte se mu jeho cestu nákupem co nejvíc usnadnit.
Péče o zákazníka a poprodejní e-maily by měly být důležitou součástí vašeho marketingu. Jak dosáhnout toho, abyste se svým e-mailingem do budoucna nalákali k dalšímu prodeji.
Nastavte vhodný tón
Tón komunikace by měl odpovídat zaměření vašeho podnikání. Vždy buďte příjemní, přátelští a co možná nejosobnější. Nastavený tón si udržujte vždy a napříč všemi kanály od e-mailu až po Facebook.
Buďte užiteční
Posílejte newslettery, ze kterých se příjemce dozví něco zajímavého. Zkuste ho vzdělat i pobavit. Čím lépe svého zákazníka budete znát, tím větší úspěch sklidíte.
Projevte zájem
Příjemce pošty z vás musí cítit, jak moc vám záleží na tom, aby se u vás cítil dobře. Ujišťujte ho o možnosti kdykoli pomoct. Zeptejte se ho, proč u vás dlouho nenakoupil nebo co pro něj můžete udělat lépe.
Pomáhejte prodejem
Ke každému nákupu nabídněte doplňkové produkty nebo služby. Snažte se o to, aby byl příjemcův zákaznický zážitek úplný a vaše prodeje o něco vyšší.
Buďte pozitivní
Nepište nečitelné nemaily. Pište čitelné e-maily. Dávejte si pozor na zápory a negativní sdělení – čím méně jich bude, tím pro čtenáře lépe.
Budujte si věrnost
Se zákazníkem vždy zůstaňte alespoň v občasném kontaktu. Určitou dobu po nákupu se připomínejte. Chcete nějak pomoct trvalému odběru svých služeb? Nabízejte věrnostní bonusy.
Slušnost je se podepsat
Zapomeňte na „noreply” adresu. Posílejte e-maily, na které se dá odpovědět, a postarejte se o to, aby ty odpovědi pak také někdo četl.
Zužitkujte výhody A/B testování díky letošnímu summitu
Poprodejní péče o zákazníka by měla být důležitým prvkem vašeho e-mailingu. O budování a podpoře věrnosti poprodejními e-maily jste se mohli více dozvědět na webináři Email Marketing Online Summit 2017. Pokud vám tato akce utekla, nezoufejte, můžete si ji pustit ze záznamu.
O tématice mluvil Mario Roženský, internetový podnikatel, který úspěšně vybudoval a prodal několik firem a projektů. Jako ryba ve vodě se cítí hlavně v affiliate marketingu, o kterém i školí. V roce 2015 spustil aplikaci SupportBox.