Věděli jste, že personalizované e-maily jsou 6× úspěšnější než ty neosobní? Pošta adresovaná na tělo víc naláká k otevření, přečtení i provedení konverzní akce. Zkuste také posílat zprávy, které v zákazníkovi vzbudí pocit, že ho znáte a promlouváte právě k němu.
4 tipy na personalizaci
Chcete-li správně cílit, sbírejte a třiďte potřebné informace. Teprve pak máte šance se zákazníkovi strefit do vkusu, potěšit ho a vytvořit tak vztah, který vám nakonec zvýší prodej.
Personalizovat můžete text i obsah:
Začněte personalizovat už v předmětu
Použijte v něm adresátovo jméno nebo zužitkujte jinou informaci od něj.
Používejte oslovení
Nebojte se třeba překvapit a oslovit zákazníka domáckou podobou jeho jména.
Personalizujte obsah zprávy
Posílejte e-maily podle pohlaví, věku, zájmů nebo posledních nákupů.
Podepište se
Nebo dejte kontakt na osobu, na kterou se čtenář může obrátit.
Jak sehnat informace?
Vyplněním křestního jména při přihlášení k newsletteru to nekončí. Hlavně pro zasílání obsahu ušitého na tělo k perzonalizaci je nezbytný sběr dat a následná segmentace.
Nechte příjemce pošty občas vyplnit nějakou tu informaci o sobě. Pokud máte jeho důvěru, svěří se vám o něco snáze.
Využívejte znalosti historie nákupů. Sledujte, co si zákazník koupil, a nabízejte mu zboží podobné (k červeným lodičkám červenou kabelku), nebo naopak odlišné (dvě pračky za měsíc si asi nikdo nekoupí; sušičku k nové pračce třeba ano).
Bez nástroje ani persónu
Myslíte, že na osobních zprávách něco bude? Tak začněte se sběrem dat, segmentací a personalizací co nejdříve. Máme ale ještě jednu radu: určitě se tohle všechno nepokoušejte zvládat ručně.
Personalizujte automaticky pomocí e-mailingového nástroje. Ten sleduje veškerá získaná data, na základě kterých veškerou poštu cílí. E-maily sám odešle a kampaň vyhodnotí.
Personalizujte a buďte úspěšní
Je hodně způsobů, jak personalizovat a zvyšovat tak úspěch svého e-mail marketingu. Mnohem více jste se o těchto způsobech mohli dozvědět na Email Marketing Online Summitu 2017. Propásli jste tuto akci? Nevadí, máme pro vás záznam, v němž se dozvíte vše podstatné nejen o personalizaci.
Personalizaci na summitu probral Jan Černý, zakladatel a mozek firmy DataBreakers – specialistů na využití sběru dat, umělé inteligence a automatizace pro zvýšení příjmu svých klientů.