Poslední volná místa na školení PRÁVO V E-MAILINGU (27. 4.)

Pavel Pola: E-mail, který nedoručíte, neprodá

Pavel Pola je nadšenec pro chytrý e-mailing s přesahem do UX a analytiky. V Etnetera Activate pomáhá klientům zlepšovat výsledky e-mail marketingu. Proto jsme si Pavla vybrali jako hosta do naší talkshow Jak nepadat do spamu a zlepšit doručitelnost. Před tím si ho ale pěkně vyzpovídáme.

Rychlé otázky a odpovědi

Pavle, co tě napadne jako první, když řeknu:

  • Spam.
    85 % celosvětového objemu pošty je spam, proto to všichni tak řeší.
  • Spammer.
    Nikdo je nemá rád, nechci, aby si někdo o nás nebo našich klientech myslel, že jsou spammeři.
  • Newsletter.
    Měl by to být ideální mix zajímavých informací a produktových novinek. Bohužel si většina našich zákazníků vykládá ten pojem na co nejvíc hard-sell – prostě jenom křičí kup, kup, kup (a pak se diví, že padají do spamu).
  • Koupená databáze.
    „To je hnus, velebnosti!“ Každý, kdo koupí databázi, si zaslouží být ve spamu!
  • Odhlášení.
    Vždycky je lepší odhlášení než spam. Kdyby záleželo na mně, dával bych ho hned jako první (ostatně spousta e-mailových klientů to tak vlastně dělá – Unsubscribe je hned vedle e-mailové adresy odesilatele). Nechápu, proč se toho naši klienti tak bojí.
  • 100% doručitelnost.
    Náš cíl, ale trochu utopie. :-))
  • Složky Promo / Hromadné.
    To je dobrá věc, protože to pomáhá udržet pořádek v INBOXu (v dnešním světě, kde jsme přehlceni informacemi). Je zbytečné snažit se tyhle filtry nějak obcházet. Když budou vaše newslettery zajímavé, lidé je budou číst. Podle studie Litmus/Fluent až 55 % lidí pravidelně a často kontroluje dokonce obsah složky spam, jestli do ní nespadlo něco, co je opravdu zajímá.

Pavle, na které straně spamové barikády stojíš? Můžeš představit, jak a kde se ve svém oboru se spamem a doručitelností setkáváš a co vlastně děláš?

Pomáháme klientům dělat správný a chytrý e-mailing, který vydělává. Vysoká doručitelnost a nízký poměr spamů je pro nás klíčem k úspěchu. Jinými slovy – snažíme se posílat takové kampaně, které do spamu nepadají.

Proč by se lidé měli o doručitelnost zajímat?

Protože e-mail, který není doručený, nemůže nikdy nic „prodat“. Klienti platí desítky až stovky tisíc Kč měsíčně za to, kolik mají kontaktů v databázi (ačkoliv ani na všechny neposílají), nebo za poslané e-maily (ačkoliv se nezajímají, jestli jsou vůbec doručené).

Protože e-mail, který není doručený, nemůže nikdy nic „prodat“.

Když řeknu hygiena databáze a doručitelnost, co si pod tím představit?

Pár jednoduchých pravidel:

  • NIKDY NEKUPOVAT DATABÁZI!
  • Mít v databázi jen ty, kdo tam opravdu chtějí být.
  • Validovat e-mailovou adresu už při jejím zadávání (10–15 % jsou překlepy, které se dají hned odhalit).
  • Důsledně dodržovat double opt-in proces (ověření e-mailu).
  • Odhlašovat bounces.
  • Odhlašovat spam complaints.
  • Odhlašovat dlouhodobě neaktivní.
  • Posílat pravidelně aspoň 1x za kvartál na každou e-mailovou adresu.
  • Nesbírat e-mailové adresy „do foroty“ a před rozesláním na starou databázi ji nejdřív nechat vyčistit.

Proč by lidé měli přijít na talkshow o doručitelnosti – 23. 11. 2016?

Protože tahle otázka by měla zajímat každého marketéra, který to s e-mailingem myslí vážně.

Nevyhazujte peníze do kanálu jenom proto, že sice posíláte, ale nedoručujete.

Jaká je jedna věc o doručitelnosti a spamu, kterou by měli všichni pochopit?

Znovu zopakuji: Nedoručený e-mail nikdy nic „neprodá“! Fascinuje mě, že jsou klienti, kteří mají např. 6% open rate – což de facto znamená, že 94 % oslovovaných zákazníků jejich newslettery nezajímají. A oni za to pořád platí. To nechápu.

S čím můžeš ty sám firmám a podnikatelům pomoci?

Pomáháme klientům zlepšit jejich výsledky z e-mail marketingu. Naše portfolio služeb je poměrně široké – od prvotního auditu jejich kampaní (kdy nám stačí poslat jediný e-mail a výstupem je bezmála 20 stran zjištění a doporučení, celkem hodnotíme přes 50 různých kritérií) přes strategii, technické řešení (nastavení nástrojů, čištění databází, řešení problémů s doručitelností, HTML kódování šablon apod.), automatizaci, personalizaci, segmentaci apod.

Máme vlastní datové analytiky, kteří dokážou zpracovávat různé analýzy (RFM, LifeTime Value, atribuční modelování apod.), a hlavně jejich výsledky hned promítnout do návrhů e-mailových kampaní.

Navíc nejsme závislí na jednom nástroji, doporučujeme vždy takový, který vyhovuje podmínkám a požadavkům klienta. Nicméně pracujeme s takovými klienty, kteří to s e-mail marketingem myslí opravdu vážně. Ten, kdo si kupuje databáze a pak po nás chce řešit problémy s doručitelností, většinou není klientem pro nás. Co všechno můžeme pro klienty udělat, se dozvíte na stránce Etnetera Activate – jak na chytrý emailing.

Nenechte si ujít talkshow Jak nepadat do spamu a zlepšit doručitelnost – 23. 11. 2016! 

Kateřina Fišerová
Kateřina Fišerová

Vůdčí osobnost SmartEmailingu, místopředsedkyně The Human Potential Academy z.s., zakládající členka spolku Šťastné Česko a spoluzakladatelka módní značky Ilka fashion. Jejím cílem je pomáhat klientům s dosahováním lepších výsledků z e-mailových kampaní, vzdělávat širokou veřejnost v oblasti e-mail marketingu a podporovat české a slovenské firmy v růstu.

Kateřina Fišerová

Vůdčí osobnost SmartEmailingu, místopředsedkyně The Human Potential Academy z.s., zakládající členka spolku Šťastné Česko a spoluzakladatelka módní značky Ilka fashion. Jejím cílem je pomáhat klientům s dosahováním lepších výsledků z e-mailových kampaní, vzdělávat širokou veřejnost v oblasti e-mail marketingu a podporovat české a slovenské firmy v růstu.

Přejete si podobné články najít přímo ve svém e‑mailu?

Vyplňte prosím své údaje

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.

Stáhněte si E-book: E-mail Marketing? Raketový pohon vaší zákzanícké retence zdarma

Vyplňte prosím své údaje

Vyplňte prosím své údaje

Vaše osobní údaje zpracováváme podle těchto zásad zpracování osobních údajů.

Stáhněte si CHECKLIST zdarma

Stáhněte si CHECKLIST zdarma

E-MAILOVÝ KALENDÁŘ
NA ROK 2024

Registrace na workshop

Stáhněte si VÁNOČNÍ CHECKLIST zdarma

Stáhněte si VÁNOČNÍ CHECKLIST zdarma

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.

Stáhněte si VÁNOČNÍ CHECKLIST zdarma

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.

Vyplňte prosím své údaje

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.

Vyplňte prosím své údaje

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.

Vyplňte prosím své údaje

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.