Poslední volná místa na školení PRÁVO V E-MAILINGU (27. 4.)

8 nejčastějších důvodů odhlášení z newsletteru a označení za spam

Odhlášení a spam stížnosti

Bojujete s vysokou mírou odhlášení svého newsletteru? Nebo ho lidé označují jako spam? V článku se podíváme na nejčastější příčiny těchto problémů i na jejich řešení. Abyste mohli mít už brzy lepší výsledky svých e-mailových kampaní. 

1. Nikdy se nepřihlásili nebo si to nepamatují

Častým důvodem odhlášení z odběru newsletteru nebo jeho nahlášení jako spamu je, že se příjemci nikdy vědomě nepřihlásili do vaší databáze kontaktů. 24,8 % žen a 26,8 % mužů je automaticky přihlášeno k odběru newsletterů, i když se nikdy neregistrovali.180 % lidí takové e-maily maže okamžitě.2

Tento problém může nastat, když firmy automaticky přihlásí uživatele k odběru během vytváření zákaznického účtu. Nebo když se uživatelé nechtěně přihlásí k odběru newsletteru, aniž by si to uvědomili.

Řešení

Abyste tomuto problému předešli, je důležité, aby bylo přihlašování k odběru vašeho newsletteru naprosto zřejmé. Dejte uživatelům vědět, kdy se přihlašují k odběru vašeho e-mailingu – pomůže vám k tomu double opt-in a zaslání potvrzovacího e-mailu. 

Mimochodem, víte, jak na správné budování e-mailové databáze? 👇

2. Posíláte e-maily příliš často / málo

Dalším důvodem častého odhlášení z newsletterů je, že lidem chodí příliš mnoho nebo příliš málo e-mailů. Podle průzkumu 53 % spotřebitelů uvedlo, že dostává příliš mnoho e-mailů od maloobchodníků, zatímco jen 44 % uvedlo, že dostávají ideální množství.3

Špatná frekvence rozesílání, kdy je na jednu stranu posíláno zbytečně moc zpráv a na druhou jich chodí tak málo, že na vás příjemce zapomene, je podle našich statistik nejčastějším důvodem odhlášení. Ze zahraničních průzkumů je tento důvod udávaný v 67 % případů, podle našich interních dat je číslo ještě vyšší a blíží se k 80 %.”

Kateřina Fišerová, CEO SmartEmailingu

Pro udržení zdravé základny odběratelů je tedy důležité najít rovnováhu. Jak?

Řešení

Začněte analýzou dat z vašich e-mailových kampaní (míra otevření, míra prokliků atd.). Tím odhadnete ideální frekvenci i délku obsahu rozesílek pro vaše publikum. Využijte k tomu A/B testování

K vyladění správné frekvence rozesílek vám pomůže A/B testování.

Je také dobré segmentovat publikum na základě jeho preferencí. Segmentace vám umožní přizpůsobit e-mailové kampaně různým skupinám odběratelů. Posíláním ideálního množství obsahu se správnou frekvencí můžete snížit míru odhlášení a udržet si zdravý a angažovaný seznam odběratelů.

3. Nemohou e-mail správně zobrazit

81 % lidí otevírá své e-maily na mobilu.4 Ale jen 20 % e-mailových kampaní je optimalizováno pro mobilní zařízení.5 Pro adresáta je frustrující, když si váš e-mail nemůže správně zobrazit. Proto si pohlídejte, aby se vaše e-maily zobrazovaly dobře na všech zařízeních.

Newsletter mějte vyladěný také pro mobily a tablety.

Řešení

Používejte responzivní design e-mailů, který automaticky upravuje rozvržení i formát e-mailu podle velikosti obrazovky příjemce. Před odesláním e-mailu odběratelům otestujte e-maily na různých zařízeních (počítač, tablet, mobil) i v e-mailových schránkách (např. Seznam, Volný, Gmail,…). Díky tomu snížíte pravděpodobnost odhlášení.

👉 Přečtěte si také, čeho všeho byste se měli vyvarovat při tvorbě e-mailů.

4. Váš e-mail je nepřehledný / zastaralý

Nepřehledný nebo neprofesionálně vypadající e-mail může odběratele odradit tak, že se odhlásí z odběru. Nebo ho označí jako spam.

Řešení

Pro vizuálně atraktivní a profi vypadající e-maily dodržujte základní rady:

  • dobře čitelné písmo
  • přehledný obsah těla e-mailu (nadpisy, odrážky,…), 
  • jednotný vizuální styl značky, 
  • kvalitní obrázky,
  • výrazná Call to action tlačítka.
Šablony ve SmartEmailingu
Ukázka e-mailových šablon ve SmartEmailingu. Jsou přehledné a moderní. A kdykoliv si můžete vytvořit vlastní.

5. Obsah newsletteru není zajímavý

Jedním z hlavních důvodů odhlášení je, že obsah neodpovídá zájmům nebo potřebám odběratelů. 56 % lidí se odhlašuje, když už pro ně obsah není přínosný.6

K tomu může dojít, když váš obsah neodpovídá očekáváním vašich odběratelů nebo když se jejich preference v průběhu času mění.

Řešení

Pravidelně zjišťujte zpětnou vazbu prostřednictvím průzkumů, interakcí na sociálních sítích nebo přímé komunikace. Využijte získané informace pro tvoření poutavého a hodnotného obsahu podle zájmů vašeho publika. 

Dělejte si průzkum, abyste získali přehled o jejich zájmech a preferencích. Tyto informace pak využijte k vytvoření obsahu na míru pro segmentované skupiny (podle preferencí, chování, demografických údajů,…). 

6. Příliš tlačíte na prodej

Dalším důvodem k odhlášení je, když je každý e-mail jen o prodeji produktů nebo služeb. Podle průzkumu se 69 % uživatelů odhlásí z odběru, protože dostávají příliš mnoho propagačních e-mailů.7

Neustálý příval prodejních nabídek může vést k tomu, že odběratelé mají pocit, že jejich potřeby a zájmy neberete v úvahu.

Jestli v e-mail marketingové strategii příliš tlačíte na prodej a metriky vám klesají, uberte prodejní obsah a přidejte hodnotný.

Řešení

Zaměřte se na tvoření vyváženého obsahu. Snažte se o poměr 80/20, kdy 80 % vašich e-mailů nabízí hodnotný, informativní nebo zábavný obsah a pouze 20 % obsahuje nabídky k nákupu. Díky tomu budete odběratelům posílat hodnotu a budovat si důvěru. 

7. Váš obsah je nudný a neoriginální

Tvoříte poutavý a originální obsah, který se neopakuje? Výzkum ukazuje, že marketéři, kteří přizpůsobují obsah zájmům svého publika ve všech fázích nákupní cesty, mají v průměru o 73 % vyšší míru konverze8 než marketéři, kteří to nedělají. Pokud váš obsah nezaujme pozornost odběratelů, mohou mít pocit, že vám nestojí za to jim věnovat více času. A odhlásí se.

56 % lidí se odhlašuje, když už pro ně newsletter není přínosný.

Řešení

Zaměřte se na vytváření originálního a bohatého obsahu, který uspokojí zájmy vaší cílové skupiny (informuje / baví / řeší jejich problémy / pomáhá s výběrem /…).

Zjistěte, která témata mají u vašeho publika největší ohlas, a promítněte je do vaší e-mailové strategie. Také otestujte různé formáty (audio, video, infografika,…). 

8. Vaše e-maily vypadají jako spam

Vzhled a obsah vašich e-mailů mohou způsobit, že je odběratelé nahlásí jako spam, nebo se odhlásí z odběru. To, že je váš newsletter označen jako spam, může mít vážný dopad na doručitelnost vašich e-mailů i reputaci odesílatele. A to určitě nechcete. 😉

E-maily vypadají jako spam, když:

  • obsahují příliš mnoho obrázků
  • vyskytuje se v nich příliš mnoho velkých písmen nebo vykřičníků (v těle e-mailu i v předmětu),
  • mají zavádějící předměty e-mailu (např. obsahují spamová slova nebo slibují nemožné),
  • neobsahují jasné odhlášení z newsletteru na 1 kliknutí.
Ukázka antispamové kontroly ve SmartEmailingu
Před odesláním newsletteru vždy proveďte antispamovou kontrolu. Pokud vyjde vaše antispamová kontrola do 5 bodů, není se čeho bát. 7 bodů a více je ve SmartEmailingu špatně.

Řešení

  1. Dbejte na to, aby jméno odesílatelee-mailová adresa byly pro příjemce rozpoznatelné a důvěryhodné
  2. Nepoužívejte senzacechtivé nebo zavádějící fráze v předmětech e-mailů.
  3. Používejte přehledný a profesionální design s omezeným počtem obrázků a jasným stručným textem. 
  4. Vyhněte se nadměrnému používání velkých písmen a vykřičníků. 
  5. Pravidelně čistěte svůj seznam kontaktů – odstraňujte neangažované příjemce.
  6. A v každém e-mailu mějte odkaz na odhlášení z newsletteru na 1 kliknutí, protože je to zákonná povinnost.  

Dodržováním těchto rad můžete snížit počet spamových hlášení a udržet si dobrou pověst odesílatele, čímž zajistíte, že se vaše e-maily dostanou do schránek vašich odběratelů.

Míra odhlášení – jaká je v pořádku?

Obecně uváděná norma pro míru odhlášení je 0,5 %. Pokud do ní patříte, můžete si gratulovat. Ve SmartEmailingu považujeme za problém míru odhlášení do 1 %. V praxi to ale bývá ještě víc – do 2 %. Pokud se pohybujete kolem 2 %, snažte se je snižovat především v případech, kdy se s každým vaším odeslaným newsletterem opakují. 

Odhalte důvody odhlášení z newsletteru

Každého odhlášeného člověka se ale můžete zeptat, proč se odhlašuje. Když totiž budete vědět, proč se lidé z vašeho newsletteru odhlašují, může vám to pomoci s laděním e-mailové strategie. Dejte jim při odhlášení na výběr v krátké anketě. Odpovědi si můžete nastavit libovolně. Například:

  • Nepřihlásil jsem se k odběru newsletteru. 
  • Nemám na čtení newsletteru čas
  • Už pro mě toto téma není aktuální.
  • Očekával jsem jiný obsah newsletteru.
  • Jiný důvod.
Příklad, jak může vypadat odhlašovací formulář.

Na závěr

Chcete mít své e-maily v pořádku? Čtěte náš blogpřípadové studie, poslouchejte podcast a sledujte sociální sítě. A kdybyste potřebovali s e-mailingem pomoct, kontaktujte nás. Jsme tu pro vás. 

Zdroje

SmartEmailing tým

SmartEmailing tým

Přejete si podobné články najít přímo ve svém e‑mailu?

Vyplňte prosím své údaje

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.

Stáhněte si E-book: E-mail Marketing? Raketový pohon vaší zákzanícké retence zdarma

Vyplňte prosím své údaje

Vyplňte prosím své údaje

Vaše osobní údaje zpracováváme podle těchto zásad zpracování osobních údajů.

Stáhněte si CHECKLIST zdarma

Stáhněte si CHECKLIST zdarma

E-MAILOVÝ KALENDÁŘ
NA ROK 2024

Registrace na workshop

Stáhněte si VÁNOČNÍ CHECKLIST zdarma

Stáhněte si VÁNOČNÍ CHECKLIST zdarma

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.

Stáhněte si VÁNOČNÍ CHECKLIST zdarma

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.

Vyplňte prosím své údaje

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.

Vyplňte prosím své údaje

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.

Vyplňte prosím své údaje

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.