Poslední volná místa na školení PRÁVO V E-MAILINGU (27. 4.)

7 last minute tipů pro váš vánoční e-mailing

E-mailové kampaně jsou Popelkou předvánočních marketingových příprav. Obvykle se jim nikdo nevěnuje tolik, jako jiným věcem, ale vždy odvedou spolehlivě svůj kus práce. Pokud jste i vy ladili hlavně produktovou nabídku, web, dopravu a další věci, teď je ta chvíle. Ta chvíle, kdy je třeba odladit vánoční e-mailing. Ještě není pozdě. Není to takový oříšek, jak si myslíte. Pojďme na to, ať to skončí veselkou! 

1. Vánoční design pro vaše e-maily

Nestíháte? Máte štěstí! Grafický minimalismus stále frčí. Nemusíte vytvářet úplně novou šablonu, ale můžete vyladit svou stávající. Vezeme pár tipů od naší kodérky! 

  • Ozdobte si logo! Taky vás baví, jak Google mění vzhled svého loga podle různých svátků a příležitostí? Pokud to váš brand manuál dovolí, vyvěste alespoň světýlka! 
  • Vánoční hlava i pata. Nechcete se pouštět do celé vánoční šablony, ale něco by to chtělo? Pomocí dekorativního png obrázku je možné ozvláštnit záhlaví a zápatí. Spusťte rampouchy a girlandy a je to! 
  • Vánoční rozdělovače. Oddělte jednotlivé úseky e-mailu úzkými obrázky s vánoční tématikou – stačí jen pruh stromečků, dárečků, světýlek, girlandu… Pozor, musí to být png bez pozadí, jinak vám při přepnutí do dark modu bude svítit bílé pozadí! 
  • Vánoční CTA. Podbarvěte ve vánočních odstínech tlačítka pro CTA. Je to pěkný detail, který nic nestojí.
  • Vánoční gify. Gify milujeme všichni, ale pozor! Například Outlook je v e-mailu nezobrazuje v pohybu, ale jen úvodní snímek. Gif by také neměl být moc velký, jinak jeho načítání trvá (do 1 MB). Takže s rozmyslem!
  • Vánoční copy. Samozřejmě by si Santovu čepici měly nasadit i vaše texty!

2. Připravte průvodce pro výběr dárků

E-mailing je ideální platformou pro vánoční tipy a doporučení na výběr dárků. Pokud jste zvyklí hodně personalizovat, nezapomeňte, že na Vánoce lidé nenakupují tolik pro sebe a nebojte se jít do obecnějších tipů a doporučit i top produkty a služby z jiných kategorií, než kde dotyční obvykle nakupují.

3. Vánoční exkluzivita

Posílejte dopravu zdarma. Posílejte vánoční kupóny na slevy. Posílejte tyto akce vždy v termínu, kdy stihnete doručit a máte ještě dostatek zboží, fungují totiž spolehlivě! Dělejte výhodné vánoční balíčky služeb a produktů. Předvánoční období snese i trochu častější e-mailing, pokud tedy vezete super nabídku! A pokud vezete super nabídku, nezapomeňte to sdělit už v předmětu e-mailu. Vánoční inbox je přeplněný. 

4. Nezapomeňte na last minute tipy

Vytrhněte trn z paty a pošlete last minute tipy! Nezapomeňte na poukazy na své produkty nebo služby ve vánočním designu a nezapomeňte dát včas vědět, kdy je poslední termín s doručením do Vánoc. Posílejte své poukazy i v pdf a dejte vědět, že jste tu i za pět dvanáct! 

5. Podpořte vánočním e-mailingem svůj brand

Na Vánoce se z vás nemusí stát úplně jiná značka (a ani by neměla). Nebojte se to v záplavě nostalgie a emocí trochu odlehčit a pojmout Vánoce po svém a ve svém tone of voice. Můžete to udělat všechno trochu jinak. Například Kytary.cz jsou známé pro svůj svérázný humor a nadhled jim nechybí ani o Vánocích. Podívejte se, jak jsme s nimi připravovali vánoční kampaň 2023, která si přivezla zlato z WebTop100 2024. 

Skvělé nápady na sezónní kampaně v průběhu celého roku můžou váš brand v očích zákazníka vystřelit až do nebe.

6. Posílejte Ježíška na míru

Nezapomeňte vyzvat své zákazníky, aby udělali radost taky sobě, případně aby poslali svá přání z vašeho webu/e-shopu svým blízkým. Ve zmiňované case study s Kytary.cz jsme na to použili shopping intention kampaň – připomněli jsme lidem, co si na webu prohlíželi a umožnili jim přání rovnou přeposlat tomu, kdo jim může udělat radost. Zákazníkům můžete také připomenout, aby si nezapomněli nadělit svůj oblíbený produkt, nebo službu. 

7. Nostalgická nálada a emoce

Nebojte se vsadit na emoce. V klání televizních reklam stejně nakonec vyhraje ta, u které polovina lidí slzí, zatímto dětské oči září a rodiče hnětou těsto (divočák se nepočítá). Máte velkou výhodu, pokud nabízíte produkt, nebo službu, která se do této nostalgické nálady hodí. Pak to jde samo.

Nabízíte jiné služby, nebo jste dokonce z B2B segmentu? I tak neuděláte chybu, když se trochu dojmete, necháte chvíli byznys stranou a natočíte a rozešlete video s osobním vánočním poselstvím, nebo zdravicí. Nezapomeňte všem popřát krásné svátky. I v případě, že jste rozeslali papírová PF, není od věci ozvat se i do e-mailu. V některých případech totiž přijde tolik “papírových zdravic”, že ta vaše snadno zapadne. 

 

Markéta Mazačová

Od žurnalistiky a historie k PR a do marketingu, ale vždycky tak nějak u psaní. Nejradši píšu pro značky, které mají jasný a výrazný tone of voice a nebojí se odlišit. Baví mě ghostwriting, komunikační minimalismus i popkulturní odkazy. Trápí mě pomlčky a spojovníky a ve volném čase hledám ta správná slova.

Markéta Mazačová

Od žurnalistiky a historie k PR a do marketingu, ale vždycky tak nějak u psaní. Nejradši píšu pro značky, které mají jasný a výrazný tone of voice a nebojí se odlišit. Baví mě ghostwriting, komunikační minimalismus i popkulturní odkazy. Trápí mě pomlčky a spojovníky a ve volném čase hledám ta správná slova.

Přejete si podobné články najít přímo ve svém e‑mailu?

Vyplňte prosím své údaje

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.

Stáhněte si E-book: E-mail Marketing? Raketový pohon vaší zákzanícké retence zdarma

Vyplňte prosím své údaje

Vyplňte prosím své údaje

Vaše osobní údaje zpracováváme podle těchto zásad zpracování osobních údajů.

Stáhněte si CHECKLIST zdarma

Stáhněte si CHECKLIST zdarma

E-MAILOVÝ KALENDÁŘ
NA ROK 2024

Registrace na workshop

Stáhněte si VÁNOČNÍ CHECKLIST zdarma

Stáhněte si VÁNOČNÍ CHECKLIST zdarma

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.

Stáhněte si VÁNOČNÍ CHECKLIST zdarma

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.

Vyplňte prosím své údaje

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.

Vyplňte prosím své údaje

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.

Vyplňte prosím své údaje

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.