Vánoční a novoroční přání jsou důležitým prvkem budování značky směrem k obchodním partnerům i zákazníkům. Posílat je za každých okolností ale nemusí být úplně vhodné. Víte, jak by takové vkusné PF poslané e-mailem mělo vypadat?
Trefte správný tón
Novoroční přání je sice něco jiného než běžný newsletter, přesto byste měli respektovat tón komunikace své značky. Novoročenka by měla být odlehčenější a mírný humor jí neuškodí, vše ale dávkujte s mírou.
Dávejte pozor, abyste nepřekročili hranici dobrého vkusu, nebo dokonce mravu. Pokud si nejste jisti, držte se raději při zemi. Jistou decentností ve sváteční čas určitě nic nezkazíte – na rozdíl od kýče nebo nechtěné trapnosti.
Zvolte vhodné adresáty
S vánočními a novoročními přáními se už od poloviny prosince trhá pytel a jen málokdo se těchto dostihů neúčastní. To je dobré si uvědomit předtím, než rozešlete e-mail s přáním úplně všem kontaktům.
Nemusíte do své sváteční rozesílky nutně zařazovat adresáty, kteří sotva pár týdnů odebírají váš newsletter. Raději si vyberte jen takové, kteří váš e-mail s chutí otevřou a budou ho brát jako opravdové novoroční stvrzení vašeho dobrého vztahu – tedy pravidelné zákazníky, dlouhodobě spokojené příjemce apod.
Napište hezké přání
V novoročence, která zcela plní svůj účel, nejde jen o to, suše popřát k Vánocům a do nového roku. Měli byste také poděkovat za stávající přízeň a nenásilně motivovat k dobrým vztahům v budoucnu.
Nebojte se sdělení trochu okořenit konkrétní narážkou na svůj byznys nebo událost z posledního roku. Za každých okolností ale zůstávejte pozitivní a příjemní.
Nic neprodávejte
V e-mailingu je obvyklé dodržet pravidlo „každý e-mail má pouze jeden cíl“. Stejné je to i s novoročním přáním. To má za cíl vhodně reprezentovat vaši značku, nikoliv prodávat zboží. Na takové účely je dostatek prostoru v celém zbytku roku.
Když už považujete za nutné nějaké to prodejní sdělení do novoročenky vpašovat, udělejte to citlivě a nejlépe s trochou nadsázky. Přát někomu k hezkým svátkům a hned potom začít s prodejem by totiž bez humoru mohlo být čtenářem bráno jako ten nejhorší možný vtip.
Jak je to s grafikou?
S grafikou je to podobné jako s textem – podporujte vhodně značku a nesklouzávejte ke kýči. Santu Clause nebo dědu Mráze tuzemští příjemci často nevidí rádi. Pokud zrovna neprodáváte Coca-Colu nebo ruskou zmrzlinu, zdržte se podobných přešlapů a raději vsaďte na tradiční vánoční motivy.
Nezapomínejte mít grafiku upravenou i pro příjemce, kteří si e-mail přečtou na mobilním telefonu. A neposílejte ani celoobrázkové e-maily, které se vždy nemusí zobrazit a navíc je u nich větší pravděpodobnost, že skončí ve spamu.
Načasujte termín odeslání
Pokud posíláte novoroční e-mail obchodním partnerům, rozešlete jej ideálně s dostatečným předstihem před Vánoci. Mezi svátky se totiž lidé k firemní poště nemusí dostat a po Novém roce už na ně vaše přání velký dojem spíš neudělá. Že ještě nemáte své PF ani vytvořené? Podívejte se video, ve kterém se dozvíte, jak vyrobit novoroční přání jako od profesionála za ani ne 10 minut.
Směrem k zákazníkům není špatně poslat novoročenku ani před silvestrem – třeba na ně v uvolněné povánoční atmosféře udělá o to lepší dojem. To už ale máte ve svých rukách hlavně vy. Hodně štěstí a hezký nový rok!