Poslední volná místa na školení PRÁVO V E-MAILINGU (27. 4.)

Proč nepoužívat freemailovou adresu jako odesílatele – DMARC zasahuje

DMARC
Pozor, pozor Smártíkovo hlášení: „DMARC zasahuje!“

Novinkou posledních  měsíců, která ovlivňuje rozesílání a především doručování Vašich e-mailů i v ČR je DMARC.

Že jste tuhle zkratku v životě neslyšeli? To vůbec nevadí. DMARC = Domain-based Message Authentication, Reporting and Conformance. Hm, stále nic? Není divu:) Náš Smartie pro Vás tuto zkratku nové technologie, která ovlivňuje doručování  e-mailů “volně” přeložil pro lepší pochopení jako:

Démonická Mailová Adresa Rozzuří Cíl”

A co to znamená? Co je to taková démonická adresa?

Pro lepší pochopení se pojďme podívat, jak funguje rozesílání hromadných e-mailů.
Při odesílání své kampaně vyplňujete odesílací e-mailovou adresu. Pokud vyplňujete e-mailovou adresu, která patří k Vaší doméně, je vše v pořádku.  (Např. náš web je www.smartemailing.cz, naše e-mailové adresy jsou pak ve tvaru JMENO@new.smartemailing.cz)

Pokud ale používáte při hromadném rozesílání ze SmartEmailingu, (Mailchimpu, či jiné služby pro hromadné rozesílání e-mailů) svoji freemailovou adresu (např. jmeno.prijmeni@gmail.com) a posíláte ji příjemcům, kteří také používají freemail, stane se pro tyto příjemce Vaše e-mailová adresa “démonickou”. Jejich schránka totiž rozpozná, že jste k rozeslání nepoužili služby tohoto freemailu, ale jiné služby. Nebude odesílateli této zprávy důvěřovat a e-mail nedoručí.

Používáním freemailových adres v poli odesílatele snižujete šanci na doručení Vaší zprávy, poškozujete svoji “důvěryhodnost”  a zároveň můžete poškodit důvěryhodnost celé aplikace pro tyto freemailové účty.

Řešení je jednoduché

Používejte pro svou e-mailovou komunikaci doménovou e-mailovou adresu. Tedy adresu související s Vaší doménou. V dnešní době je udržování a registrace e-mailu otázkou pár korun. Např. na Wedos.cz  se dá pořídit měsíční hosting wbu a e-maily již za 25 Kč.

Pro zapomnětlivé připravujeme ve SmartEmailingu dvě opatření. Pokud budete chtít odeslat e-mailovou kampaň a jako odeslílatele vyplníte freemailovou adresu, upozorníme Vás, že Vaše zpráva nebude pravděpodobně doručena. Později přejdeme k úplnému blokování těchto adres při odesílání a nebude je možné použít. Z  naší strany se nejedná o znepříjemňování života našim uživatelům. Naopak. Chceme garantovat bezproblémové doručování Vašich e-mailů jejich příjemcům. 

Chcete vědět víc?

DMARC není žádné zlo. 🙂 Tady končí verze pro začátečníky a na řadu přichází odbornější jazyk.

  • DMARC je zkratka pro technickou specifikaci doménového protokolového ověřování e-mailových zpráv, jejich shody a následného hlášení.  Tuto specifikaci vytvořila skupina organizací se záměrem snížit potenciál zneužívatelnosti e-mailových adres.
  • DMARC standardizuje proces, kterým e-mailoví příjemci provádějí e-mailovou autentizaci pomocí známých SPF a DKIM mechanismů. To znamená, že odesílatelé a příjemci budou mít konzistentní výsledky ověřování pro své zprávy na AOL, Gmail, Hotmail, Yahoo!
  • Uživatelé nemohli doposud rozpoznat skutečnou zprávu od falešné, a pro velké poskytovatele poštovních schránek bylo velmi obtížné rozhodovat o tom, který e-mail doručí a který ne. Někdy rozhodli správně, někdy zahodili do spamu e-mail, který zde skončit neměl. DMARC řeší tyto problémy, pomáhá rozesílatelům e-mailů a příjemcům spolupracovat a lépe e-mail zabezpečit.

V praxi vlastně DMARC umožňuje majitelům domén říci příjemci, co má udělat se zprávami, které nemají jeho certifikaci. (Např. zahodit, označit jako spam, atd.)

Současně DMARC zpracovavá pouze odesílatele specifikovaného v řádku From: (odesílatel), což delá potíže všem e-mail marketingovým společnostem, ale také lidem, kteří odesílají zprávy přes své vlastní SMTP servery místo oficiálních SMTP serverů daných poskytovatelů.

Prvním velkým uživatelem této technologie bylo u nás yahoo.com. Aktuálně kontrolují DMARC záznamy yahoo.com, gmail.com, aol.com. Další se na to chystají.

Jediným aktuálním řešením je nepoužívat k odesílání kampaní
jakoukoli freemailovou adresu, jelikož je předpoklad,
že dříve či později začne DMARC využívat většina z nich.

Kateřina Fišerová
Kateřina Fišerová

Vůdčí osobnost SmartEmailingu, místopředsedkyně The Human Potential Academy z.s., zakládající členka spolku Šťastné Česko a spoluzakladatelka módní značky Ilka fashion. Jejím cílem je pomáhat klientům s dosahováním lepších výsledků z e-mailových kampaní, vzdělávat širokou veřejnost v oblasti e-mail marketingu a podporovat české a slovenské firmy v růstu.

Kateřina Fišerová

Vůdčí osobnost SmartEmailingu, místopředsedkyně The Human Potential Academy z.s., zakládající členka spolku Šťastné Česko a spoluzakladatelka módní značky Ilka fashion. Jejím cílem je pomáhat klientům s dosahováním lepších výsledků z e-mailových kampaní, vzdělávat širokou veřejnost v oblasti e-mail marketingu a podporovat české a slovenské firmy v růstu.

Přejete si podobné články najít přímo ve svém e‑mailu?

Vyplňte prosím své údaje

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.

Stáhněte si E-book: E-mail Marketing? Raketový pohon vaší zákzanícké retence zdarma

Vyplňte prosím své údaje

Vyplňte prosím své údaje

Vaše osobní údaje zpracováváme podle těchto zásad zpracování osobních údajů.

Stáhněte si CHECKLIST zdarma

Stáhněte si CHECKLIST zdarma

E-MAILOVÝ KALENDÁŘ
NA ROK 2024

Registrace na workshop

Stáhněte si VÁNOČNÍ CHECKLIST zdarma

Stáhněte si VÁNOČNÍ CHECKLIST zdarma

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.

Stáhněte si VÁNOČNÍ CHECKLIST zdarma

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.

Vyplňte prosím své údaje

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.

Vyplňte prosím své údaje

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.

Vyplňte prosím své údaje

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.